هفته بیست و هشتم بوندسلیگا؛

دِر کلاسیکر، بازی بزرگ فصل از راه رسید

هفته بیست و هشتم بوندسلیگا از امشب با بازی تیم‌های دورتموند و بایرن مونیخ (دِر کلاسیکر) آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که لیگ‌های معتبر اروپایی در تعطیلات کرونایی به سر می‌برند، فوتبال باشگاه‌های آلمان با جذابیت فوق العاده‌ای در حال برگزاری است. هر چند بازی‌های بدون تماشاگر از کیفیت مسابقات کاسته است، اما همچنان تماشاگران را جلوی تلویزیون میخکوب می‌کند.

بوندسلیگا، از امشب (سه شنبه) با ۴ بازی، وارد هفته بیست و هشتم می‌شود.

دِر کلاسیکر، بازی بزرگ فصل از راه رسید

دورتموند - بایرن مونیخ (۳شنبه ساعت۲۱:۰۰)

در حساس‌ترین بازی این فصل فوتبال باشگاه‌های آلمان، تیم‌های دورتموند و بایرن مونیخ در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک (دورتموند) به مصاف هم خواهند رفت.

طبق سنت چند فصل اخیر بوندسلیگا، بایرن مونیخ صدر نشین است. آن‌ها با کسب ۶۱ امتیاز از ۲۷ بازی، فاصله ۴ امتیازی با تیم دوم جدول (دورتموند) ایجاد کرده اند. هر دو تیم در فرم ایده آلی قرار دارند و این بازی می‌تواند به تعیین قهرمان فصل جاری فوتبال با شگاه‌های آلمان کمک زیادی کند.

بایرن مونیخ در ۵ بازی از ۷ جدال قبلی خود مقابل دورتموند در هر دو نیمه پیروز شده است. آن‌ها همچنین ۲ دیدار قبلی خود در بوندسلیگا را با نتایج ۴ بر صفر و ۵ بر صفر مقابل تیم لوسین فاوره به برتری رسیده اند.

شاگردان هانس دیتر فلیک (سرمربی بایرن مونیخ) تحت هدایت این مربی، ۵۵ گل در ۱۷ بازی به ثمر رسانده اند. در این تیم روبرت لواندفسکی با ۲۷ گل زده و توماس مولر با ۱۷ پاس گل بهترین عملکرد را به ثبت رسانده اند.

از ارودی بایرنی‌ها خبر رسیده که آن‌ها احتمالا تیاگو آلکانترا هافبک بازیساز خود را در اختیار نخواهند داشت، اما بواتنگ مدافع این تیم که مقابل فرانکفورت مصدوم شد، به بازی با دورتموند خواهد رسید.

در تیم دورتموند هم متس هوملز که گفته می‌شد به این بازی نخواهد رسید می‌تواند از ابتدا در ترکیب قرار گیرد. اما مارکو رویس کاپیتان سرشناس زنبور‌ها (لقب دورتموند) غایب بزرگ این دیدار خواهد بود.

دورتموندی‌ها در ۲۸ بازی از ۳۰ دیدار قبلی خانگی خود حداقل ۲ گل به ثمر رسانده اند. آن‌ها ۵ دیدار اخیر خانگی خود را هم پیروز شده اند.

دِر کلاسیکر، بازی بزرگ فصل از راه رسید

ترکیب احتمالی دورتموند و بایرن مونیخ به شرح زیر است:

دورتموند: بورکی، هوملس، آکانجی، پیشچک، حکیمی، داهود، جان، گوریرو، برانت، سانچو، هالند

بایرن مونیخ: نویر، دیویس، بواتنگ، آلابا، پاوارد، کیمیش، گورتسگا، مولر، کومان، پریشیچ، لواندفسکی

بایرلورکوزن - وولفسبورگ (۳شنبه ساعت۲۳:۰۰)

در دیگر بازی مهم این هفته بوندسلیگا، بایرلورکوزن تیم چهارم جدول، مقابل وولفسبورگ رده ششمی قرار خواهد گرفت. این بازی در ورزشگاه بای آرنا (لورکوزن) برگزار خواهد شد.

تیم لورکوزن ۴ بازی قبلی خانگی خود در بوندسلیگا را پیروز شده است. آن‌ها در ۳ بازی قبلی خود هم حداقل ۳ گل به حریف‌های خود زده اند.

در طرف مقابل تیم وولفسبورگ هفته قبل مقابل دورتموند با ۲ گل مغلوب شد. آن‌ها با ۳۹ امتیازی که کسب کرده اند، امید زیادی برای حضور در لیگ قهرمان اروپای فصل بعد نخواهند داشت. این تیم در ۳ بازی اخیر خارج از خانه خود مقابل بایرلورکوزن، حداقل ۲ گل به ثمر رسانده است.

دِر کلاسیکر، بازی بزرگ فصل از راه رسید

لارس بندر از تیم لورکوزن و ایگناسیو کاماچو بازیکن وولفسبورگ این دیدار را از دست داده اند.

لازم به ذکر است در بازی رفت، بایرلورکوزن با ۲ گل پائولینیو و بلعربی تیم وولفسبورگ را شکست داد.

آینتراخت فرانکفورت - فرایبورگ (۳ شنبه ساعت ۲۳:۰۰)

تیم فرانکفورت ۵ بازی قبلی خود در بوندسلیگا را شکست خورده است. آن‌ها هرچند توانستند در بازی روز شنبه مقابل بایرن مونیخ ۲ گل به ثمر برسانند، اما در نهایت ۵ گل خورده و مسابقه را واگذار کردند.

در طرف مقابل، فرایبورگ، ۱۰ بازی از ۱۱ دیدار قبلی خارج از خانه خود را پیروز نشده است و آمار جالبی را در این مسابقات ثبت نکرده است. این آمار منفی می‌تواند به فرانکفورت کمک کند تا با پیروزی در این جدال، روز‌های بد خود را پشت سر بگذارد.

گونسالو پاسینسیا و داوید آبراهام از تیم فرانکفورت، احتمالا به دلیل مصدومیت این بازی را از دست خواهند داد. در تیم فرایبورگ هم، لوکاس کوبلر و مایک فلکن قطعا به این دیدار نخواهند رسید.

تیم فرایبورگ در بازی رفت با تک گل نیلس پترسن مقابل آینتراخت فرانکفورت به برتری رسید. آن‌ها در جدول رقابت‌ها با ۳۷ امتیاز هفتم هستند. در مقابل فرانکفورت با ۲۸ امتیاز چهاردهم است.

دِر کلاسیکر، بازی بزرگ فصل از راه رسید

لازم به ذکر است این بازی در ورزشگاه کومرتسبانک آرنا (فرانکفورت) برگزار خواهد شد.

وردربرمن - مونشن گلادباخ (۳شنبه ساعت ۲۳:۰۰)

در دیگر مسابقه این هفته، تیم وردربرمن در وزر اشتادیون (برمن) میزبان مونشن گلادباخ خواهد بود. بازی رفت دو تیم با نتیجه ۳ بر یک به سود گلادباخ به پایان رسید.

تیم وردربرمن در رقابت‌های این فصل بوندسلیگا اوضاع جالبی ندارد و با کسب تنها ۲۱ امتیاز در رتبه هفدهم قرار دارد. آن‌ها ۷ بازی قبلی خود در آلمان را باخته اند. این باشگاه با ۵۹ گل خورده در این فصل، دومین خط دفاع ضعیف مسابقات را هم دارد.

اما شرایط مونشن گلادباخ کاملا متفاوت است. آن‌ها در جدول بوندسلیگا پنجم هستند و همچنان خود را مدعی کسب عنوان قهرمانی می‌دانند. این تیم در ۳ بازی قبلی خارج از خانه خود پیروز شده و حداقل ۳ گل هم به ثمر رسانده است.

دِر کلاسیکر، بازی بزرگ فصل از راه رسید

کلودیو پیزارو و عمر توپراک از تیم وردربرمن این بازی را از دست داده اند. مونشن گلادباخ هم دنیس زکریا و فابیان جانسون را به علت مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

بازی‌های هفته بیست و هشتم بوندسلیگا ۴شنبه با برگزاری ۵ دیدار لایپزیگ-هرتابرلین، یونیون برلین-ماینتس، فورتونا دوسلدورف-شالکه ۰۴، هوفنهایم-کلن و آگسبورگ-پادربون به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار