معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان اظهار کرد: پس از بهره برداری از سد‌های در حال ساخت گلستان دیگر امکان توسعه منابع آبی در استان وجود ندارد و برای تامین آب باید به سراغ منابع نامتعارف از جمله پساب‌ها رفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسین دهقان معاون حفاظت و بهره برداری در جلسه کمیته محیط زیست و حفاظت کیفی منابع آب گفت: پس از بهره برداری از سد‌های در حال ساخت و آماده ساخت، دیگر امکان توسعه جدید منابع آب استان وجود ندارد و برای تامین کمبود آب استان باید به سراغ منابع آب‌های نامتعارف از قبیل پساب ها، زه آب‌ها و آب دریا برویم.

دهقان گفت: با توجه به بهره برداری از ۴ تصفیه خانه فاضلاب بندرگز، بندرترکمن، کردکوی و بخشی از تصفیه خانه گرگان با مجموع حجم پساب تولیدی حدود ۴۴۰ لیتر در ثانیه، ضرورت دارد برای کمک به جبران بخشی از افت سطح آب زیرزمینی، نیاز بخش صنعت و همچنین تامین بخشی از کمبود آب شرب استان طرح جایگزینی پساب با منابع تامین آب سایر مصارف مطالعه و اجرایی شود.

او افزود: بر اساس دستورالعمل تخصیص پساب توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تکمیل و یا اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شده است.

دهقان ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد با توجه به نیازمندی‌ها و افق توسعه استان سرفصل‌ها و محور‌های مطالعات توسط دو شرکت احصاء تا با استفاده از مشاورین ذیصلاح و انجام مطالعات فنی و اقتصادی، طرح‌های مناسب ارائه شود.

انتهای پیام/ق
برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.