رئیس جمعیت هلال احمر طبس گفت: سال گذشته خدمات بهداشتی و درمانی کاروان‌های سلامت به بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر از روستاییان در مناطق محروم طبس ارائه شد.

حسن پور رئیس جمعیت هلال احمر طبس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، با اشاره به نقش موثر فعالیت تیم‌های سلامت در مناطق محروم گفت: فعالیت داوطلبانه این کاروان‌ها علاوه بر افزایش سطح سلامت روستاییان باعث ارتقاء روحیه ایثار، خودباوری و استقلال در داوطلبان می‌شود.

او افزود: سال گذشته دو هزار و ۲۰۰ نفر از روستاییان در مناطق مختلف طبس از خدمات کاروان‌های سلامت بهره‌مند شده اند.

حسن پور  با بیان اینکه فعالیت این کاروان‌ها همواره ادامه داشته و در موقعیت‌های مختلف به مناطق محروم اعزام می‌شوند، اظهار کرد: اعزام تیم سلامت به روستای عرب آباد بخش دیهوک از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری بوده است.


بیشتر بخوانید:مناطق محروم خراسان جنوبی زیر چتر حمایت هلال احمر


رئیس جمعیت هلال احمر طبس با بیان اینکه تیم سلامت هلال احمر با همکاری شبکه بهداشت و درمان به مدت یک روز به این منطقه اعزام شد، گفت: این کاروان با مشارکت ۶ نفر شامل پزشک، کارشناس مامایی، بهورز، مربی امداد و نجاتگران داوطلب هلال احمر به ارائه خدمات پرداختند.

او ویزیت رایگان، آموزش، غربالگری فشار خون و توزیع داروی رایگان را از جمله اقدامات این تیم عنوان کرد و افزود: با توجه به فعالیت ویروس کرونا در استان، ضدعفونی محیط عمومی از دیگر اقدامات این کاروان بود.

حسن پور بیان کرد: در مجموع ۵۵ نفر از اهالی روستا از خدمات رایگان بهداشتی و درمانی کاروان سلامت بهره‌مند شدند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.