مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی برای سناریوهای احتمالی پیش رو در سال تحصیلی آینده آمادگی کامل را دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:  در زمینه آغاز سال تحصیلی آتی یکی از سناریوهای محتمل تر،ضعیف شدن ویروس کرونا وحضور تمام دانش آموزان از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در کلاس های درس خواهد بود.
 
او افزود: سناریوی دوم به این صورت است که به جهت رعایت فاصله اجتماعی نیمی از دانش آموزان در روزهای فرد و نیمی دیگر در روزهای زوج در مدرسه حاضر می شوند که البته این موضوع بعید است. همچنین سناریویی وجود دارد که می تواند موجب تعطیلی مدارس شود که این موضوع هم بسیار بعید خواهد بود اما در هر صورت برای تمام این سناریو ها باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی  ادامه داد: چنانچه ویروس کرونا شرایط ورود دانش آموزان به مدرسه را به هم بزند،در این صورت آموزش های مجازی و شبکه شاد با قوت استمرار خواهد یافت.لذا زیرساخت های آموزش الکترونیکی و آموزش از راه دور باید بیش از پیش تقویت شود.

بیشتر بخوانید: دانش آموزان به اولین روز بازگشایی مدارس روی خوش نشان ندادند

خدابنده افزود:  اگر قرار شد دانش آموزان با رعایت فاصله اجتماعی در مدرسه حاضر شوند نیمی از دانش آموزان به صورت گروه الف و نیمی دیگر به صورت گروه ب تقسیم بندی می شوند و در روزی که در منزل باقی می مانند برخی از دروس را از طریق بسترهای مجازی آموزش می بینند.
 
او تصریح کرد:اگر این موضوع اتفاق افتاد آموزش های مجازی برای همه پایه ها و بویژه برای پایه های ششم، نهم و دوازدهم باید از ابتدای سال تحصیلی آغاز شود؛ البته احتمال اتفاق افتادن این سناریوها نیز تا حدودی ضعیف به نظر می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: در فرصت تابستان باید نواقص شبکه شاد را برطرف کنیم تا در صورت لزوم بتوانیم از آن استفاده بهینه نماییم و تعداد بیشتری از دانش آموزان، معلمان و دبیران در این شبکه فعال شوند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۹ تير ۱۳۹۹
سلام. بنازم به این معلمین ایرانی که بدون های و هوی و فقط برای رضای خدا، پرچم جمهوری اسلامی ایران عزیز را در رتبه اول عدالت آموزشی دختران و پسران جهان،یعنی مهم ترین شان زندگی انسانی بالا بردند.خدا را شکر که اولین چراغ روشن جهش تولید را، در عرصه "فرهنگ" کشور می بینیم.