رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان گفت:با شروع فصل تخم‌ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود شهروندان از هر گونه صید و صیادی با قلاب و دام در این دریاچه خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی حاجتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان گفت: شهروندان با توجه به فصل تکثیر و جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی، از هر گونه صید و صیادی با قلاب و دام در این دریاچه خودداری کنند.

مجتبی حاجتی افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخلف، همه ادوات صید جمع آوری و متخلفان به منظور اعمال قانون و صدور رای به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

او با اشاره به تشدید گشت‌های آبی اداره محیط زیست چادگان با شروع فصل تخم‌ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره تلفن ۰۳۱۵۷۷۲۳۱۹۹ به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان اطلاع دهند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان افزود: دریاچه سد زاینده‌رود زیستگاه آبزیان مختلف از جمله ماهی‌های کپور، دندان‌دار، قزل‌آلای رنگین کمان و آمور است که صید غیرقانونی سبب کاهش این نوع ماهیان می‌شود.

منطقه حفاظت شده دالانکوه و دریاچه سد زاینده‌رود، زیستگاه بسیاری از گونه‌های آبزی و گونه‌های پرندگان مهاجر است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار