هفت هزار نفر در تعطیلات عید فطر از اماکن تاریخی بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در تعطیلات عید سعید فطر امسال حدود هفت هزار نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان بازدید کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  امید قادری  بااشاره به افزایش قابل توجه آمار گردشگران ورودی به استان در روز‌های گذشته، اظهارکرد: طی این مدت شش هزار و ۹۱۳ نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی و گردشگری استان بازدید داشتند.

او افزود: همچنین در این مدت ۳۰ درصد ظرفیت تخت‌‎های مراکز اقامتی استان همچون هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافر‌های مجاز پُر بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: باتوجه به اینکه تا پیش از تعطیلات عید فطر ضریب اشغال تخت‌های مراکز اقامتی استان صفر بود، این آمار می‌تواند برای این مراکز امیدبخش باشد.

او تاکید کرد: برآورد‌ها نشان می‌دهد در این تعطیلات حدود ۵۰ هزار خودرو غیربومی ورودی به استان داشتیم.

قادری در ادامه اعلام کرد: پیش از آغاز تعطیلات عید فطر تمام اقدامات و تدابیر لازم را برای ساماندهی گردشگران ورودی به استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تدارک دیده بودیم و نظارت‌های دقیقی بر فعالیت‌های مراکز اقامتی و پذیرایی داشتیم.

او اضافه کرد: همچنین گندزدایی و ضدعفونی موزه‌ها و اماکن تاریخی و گردشگری استان هم در این مدت بصورت کامل انجام گرفت و اجازه انجام بازدید‌های گروهی را هم ندادیم تا شاهد افزایش شیوع بیماری کرونا با ورود گردشگران به استان نباشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به سفر‌های هوشمند در شرایط کنونی، اضافه کرد: چندماهی است که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و نمی‌دانیم این بیماری تا چه زمانی تداوم خواهد داشت، لذا ضروری است روی مقوله سفر‌های هوشمند که در آن پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا مورد توجه قرار گرفته، تمرکز کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.