سرد کردن بدن به شکل اصولی، پس از ورزش، به اندازه انجام درست حرکات ورزشی، اهمیت دارد.

اهمیت سرد کردن اصولی پس از ورزش و فعالیت فیزیکی (قسمت اول)به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، همان قدر که گرم کردن درست و اصولی بدن قبل از ورزش و انجام درست حرکات به سلامت فرد کمک و از بروز آسیب دیدگی‌های جدی، جلوگیری می‌کند؛ سرد کردن پس از ورزش هم بسیار مهم و تاثیرگذار است.

بسیاری از ورزشکاران، بدون توجه به سرد کردن بدن پس از انجام فعالیت ورزشی، خود را با آسیب دیدگی‌های جدی، مواجه می‌کنند.

بیشتر افراد، درباره‌ اهمیت گرم کردن بدن قبل از شروع ورزش شنیده اند و به آن توجه می‌کنند. طبق نظر متخصصان سرد کردن بدن، پس از ورزش همان اندازه گرم کردن بدن اهمیت دارد. در واقع سرد کردن، به بدن فرصت می‌دهد تا خود را ریکاوری کرده و به حالت عادی قبل از ورزش، بازگردد.

باید گفت، هنوز تاثیر سرد کردن بدن، در کاهش گرفتگی و درد‌های عضلانی به اثبات نرسیده است؛ اما می‌توان گفت این کار از بروز سرگیجه جلوگیری می‌کند و ضربان قلب و ریتم تنفس را به حالت عادی باز می‌گرداند.

یک مربی بدن سازی با سابقه، معتقد است سرد کردن به بدن اجازه می‌دهد، به تدریج به سطح کم فشار قبل از ورزش خود باز گردد و تعداد ضربان قلب و تنفس به آرامی کاهش پیدا کند.

در این مطلب اهمیت سرد کردن بدن پس از فعالیت جسمانی و ورزش را شرح دادیم. در قسمت بعدی به معرفی تمرینات مفید در سرد کردن بدن، پس از فعالیت فیزیکی خواهیم پرداخت.


بیشتربخوانید: تمرین‌ها و آیتم‌های مفید و کاربردی (قسمت اول)


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار