قربانی گفت: کامیون‌های وارداتی با ضوابط و شرایطی که در نظر گرفتیم ۴۵ درصد ارزان‌تر برای شرکت‌های وارد کننده تمام می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهران قربانی معاون حمل ونقل سازمان راهداری در اخبار شبانگاهی شبکه یک درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان فرسوده گفت: امروز با حضور وزیر راه وشهرسازی، سامانه ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا با هدف نوسازی ۵۳ هزار دستگاه کامیون فرسوده در سه سال، رونمایی شد.

او ادامه داد: با راه اندازی این سامانه، ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالای کشور که در سیاست‌های کلی نظام مورد تاکید مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهوری قرار دارد را تحت عنوان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا آغاز می‌کنیم.

قربانی با بیان اینکه در حوزه برون شهری توانسته ایم ۱۸ هزار خودرو سنگین را تولید کنیم گفت: در صورتی که اولویت اصلی برنامه نوسازی ناوگان فرسوده در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، نوسازی ۱۰۸هزار ناوگان فرسوده است.

او ادامه داد: واردات کامیون سه ساله اروپایی تنها ۲۰ درصد از برنامه نوسازی ناوگان سنگین ما است و در صورتی که اولویت اصلی سازمان راهداری استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان داخلی و مهندسان بوده و واردات این کامیون‌ها در کنار سایر تولیدات کشور است. همانند سایر کالا‌های اساسی سعی کرده ایم در کنار تولید ملی، سهمی از واردات را هم داشته باشیم.

قربانی با اشاره به اینکه متوسط قیمت هر کامیون داخلی، ۳.۵ میلیارد تومان است گفت: در صورتی که اگر بخواهیم این کامیون‌های وارداتی نو یا فرسوده را وارد کنیم متناسب با این موضوع که از کجا و با چه سنی وارد شود حدود ۴۵ درصد سود خالص برای وارد کنندگان دارد.

او توضیح داد: بسته به اینکه از کجا و با چه سنی کامیون‌ها وارد شود، قیمت‌ها تفاوت دارد و برآورد‌های انجام شده نشان می‌دهد که قیمت یک کامیون وارداتی حدود ۴۵ تا ۵۵ هزار یورو است که معادل۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان می‌شود و در هزینه گمرکی برای هر خودرو هم ۲۵ درصد  تخفیف گمرکی در نظر گرفته ایم.

قربانی یاد آور شد: برای اسقاط هر خودرو سنگین هم ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بنابراین قیمت هر کامیون وارداتی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود.

معاون حمل و نقل سامان راهداری بیان کرد: بابت ورود هر دستگاه ماشین سنگین، واردکننده ۴۵ درصد سود خالص می‌برد.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری به طرح واردات کامیون‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: در این طرح چهار گروه تولید کنندگان داخلی ناوگان با سهمیه ۱۰۰۰ دستگاه برای هر یک، شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ مقیاس با مجوز واردات ۱۰۰ دستگاه کامیون برای هر شرکت، شرکت‌های وارد کننده دارای مجوز از وزارت «صمت» با سهمیه ۱۰ دستگاه برای هر شرکت و مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

قربانی با اشاره به ملاحظات لازم برای اجرای این طرح تصریح کرد: خودرو‌هایی که قرار است در قالب این طرح وارد شوند حتما باید خدمات پس از فروش آن‌ها در کشور مد نظر قرار گیرد و در خصوص منشاء ارز نیز تاییدیه بانک مرکزی الزامی است.

او تاکید کرد: خودرو‌ها باید حتما استاندارد و ایمنی لازم را داشته باشند و هیچ گونه آلایندگی نداشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صابری
۱۲:۲۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
با عرض سلام اگر ماشین های وارداتی راندهندبه شرکت هاکسی نیس خون راننده زحمت کش روبمکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
با عرض سلام
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۰۰:۵۴ ۰۸ تير ۱۳۹۹
متوسط خودروی داخلی ۳و نیم میلیارد تومن؟؟؟؟مگر کامیون داخلی که شما میسازی چیه آخه؟؟؟شما میخوای از آب گل آلود ماهی بگیری تو این اوضاع!!!این بجای کمک کردن به قشر زحمت کش راننده است؟؟؟دولت اگر راست میگه این کامیونهارو با ۵۰۰یا ۶۰۰ملیون تومن وشاید کمتر هم دربیاد..و بصورت قسطی تا نهایتا ۸۰۰ملیون تومن اونم قسطی با حداقل پیش پرداخت بده بدست رانندگانی که بیش از ۱۰سال راننده هستن و واسه خودشون کامیون ندارن!!!این قانون باید اجرا بشه..نه اینکه کامیونهارو به اون کسی که حمل ونقل داره که داره خون راننده و صاحب کامیون رو میمکه..نصف کرایه هارو داره آقای حمل ونقل دار میدزده..بعد شما بهشون کامیون بیشتر بدی که هرطوری بخواد با راننده بدبخت تا کنه..میری برو نمیری کامیون دارییم میبره...بعدشم یکم بفکر رانندگان بی کامیون باشید تا کی باید زیر دست صاحب ماشین کارکنه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
فکر کردی مردم سود می برند مخچه
آخرین اخبار