رئیس فراکسیون «بدر» پارلمان عراق با تاکید بر اینکه برقراری امنیت در این کشور بدون حضور الحشد الشعبی امکان‌پذیر نیست، خواستار تقویت این نیرو‌ها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حسن الکعبی، رئیس فراکسیون «بدر» پارلمان عراق، در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی العالم، اعلام کرد امنیت این کشور به وجود نیروهای مردمی وابسته است.

او گفت: امنیت عراق بدون حضور نیرو‌های الحشد الشعبی امکان‌پذیر نیست. الحشد الشعبی نیاز به تجهیزات و آموزش دارد تا بتواند قوی و نیرومند باقی بماند و بتواند ماموریت‌های خود را انجام دهد.

این نماینده عراقی درباره ریاست هادی العامری بر سازمان  الحشد الشعبی ابراز تردید کرد و در ادامه هم گفت: درخواست‌ها درباره خلع سلاح الحشد الشعبی غیرممکن و غیرقابل قبول است. گروه‌های مقاومت از سلاح خود ضد مردم عراق استفاده نمی‌کنند، بلکه آن‌ها سلاح خود را بر ضد تروریست و اشغالگری به کار می‌برند.

الکعبی همچنین به دیدار نخست‌وزیر جدید عراق با فرماندهان نیروهای مردمی اشاره کرد و گفت: دیدار الکاظمی با الحشد الشعبی گام مثبتی بود.

او در ادامه با اعلام اینکه آمریکا تنها به دنبال تامین منافع خود در عراق است، اضافه کرد: هر کسی که گمان کند عراق به نیرو‌های خارجی و به خصوص آمریکایی نیاز دارد، بدون شک اشتباه می‌کند.

این نماینده در ادامه افزود: ارتباط عراق با سایر کشور‌ها نباید تنها مبتنی بر منافع آن کشور‌ها باشد بلکه باید این روابط بر اساس احترام متقابل باشد. الکاظمی ملزم به اجرای تصمیم پارلمان مبنی بر خروج نیرو‌های خارجی از عراق است.

الکعبی همچنین تاکید کرد: انتخابات آینده باید بسیار دقیق برگزار شود. عملکرد دولت الکاظمی تاکنون مناسب بوده است و دولت الکاظمی توانسته رضایت جریان‌های مختلف سیاسی در عراق را جلب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار