ریاست شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد مدت زمان فعالیت هیئت سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در سودان در ماه اکتبر (مهر) پایان خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اسپوتنیک، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد که مهلت فعالیت هیئت سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در این کشور در ماه اکتبر (مهر) پایان می‌یابد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، عبدالفتاح البرهان در تماس تلفنی با تابور تاجی، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا و دونالد بوث، فرستاده آمریکا در سودان درباره آینده هیئت سازمان ملل و اتحادیه آفریقا (یونامید) گفتگو و تاکید کرد: درباره تمدید مهلت زمان فعالیت «یونامید» در سودان رایزنی صورت نگرفته است و مهلت قانونی این هیئت در ماه میلادی اکتبر به پایان می‌رسد.

وی با مسئولان آمریکایی درباره اهمیت قطعنامه سازمان ملل گفتگو کرده که بر این مسئله تکیه دارد که هیئت جدید در سودان باید بر اساس نامه سودان به سازمان ملل در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۰ و چشم انداز ملی سودان که روز (یک‌شنبه) به این سازمان ارائه شد، تشکیل شود.

عامر محمد الحسن، سخنگوی نیرو‌های مسلح سودان نیز اعلام کرد: البرهان به طرف آمریکایی درخصوص دولت انتقالی اطمینان خاطر داده است که با هماهنگی کامل این امر انجام می‌شود.

رئیس شورای حاکمیتی سودان از مسئولان آمریکایی خواست برای حذف نام این کشور از لیست سیاه کشور‌های حامی تروریسم اقدام کنند و از آمریکا خواست از گفتگو‌های صلح  حمایت کند.

آمریکا از سال ۱۹۹۷ سودان را به اتهام حمایت از تروریسم، برهم زدن ثبات در کشور‌های همسایه و نقض حقوق بشر در لیست سیاه قرار داد و اکتبر ۲۰۱۷ و پس از درگیری‌های دارفور بخشی از این تحریم‌ها را لغو کرد.

شورای حاکمیتی سودان تابستان سال گذشته و بعد از کناره‌گیری عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور بعد از چند هفته ناآرامی و سپس دخالت نیرو‌های ارتش تشکیل شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار