ترمز افزایش قیمت لبنیات در اصفهان کشیده شد

نائب رئیس اتحادیه مواد غذایی استان اصفهان از کاهش ۱۰ درصدی برخی اقلام مواد غذایی در بازار استان اصفهان خبرداد.

فریبا پور مظاهریان نائب رئیس اتحادیه موادغذایی استان اصفهان در گفت و گو  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان   اظهارداشت:با توجه به اوضاع نامطلوب اقتصاد کشور، رکود صنایع بازار‌های مختلف و پرش ناگهانی قیمت‌ها خوشبختانه توانستیم با اجرایی طرح ساماندهی نرخ مواد غذایی در فروشگاه‌های استان، گام مهمی در مسیر منطقی شدن قیمت‌ها و برخورد با متخلفان برداریم تا در حال حاضر شاهد کاهش ۱۰ درصدی برخی اقلام مواد غذایی در بازار باشیم.

او افزود: از مهم‌ترین اقلامی که با اجرایی این طرح ساماندهی قیمت‌ها در این حوزه نرخ ان‌ها نزولی شده است را می‌توان به شیر و پنیر اشاره کرد چرا که باید در نظر داشت که بحث لبنیات در بازار به عنوان مهم‌ترین مسئله نیاز اساسی مردم جامعه در سبد مواد غذایی است.

نائب رئیس اتحادیه مواد غذای استان اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین ثمرات انجام طرح ساماندهی قیمت‌ها جلوگیری از افزایش و روند صعودی ان‌ها در بازار استان اصفهان بوده است.

مظاهریان ادامه داد: در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های اتحادیه مواد غذایی استان جلوگیری و کاهش نوسانات شدید قیمت‌ها در این حوزه است.

نائب رئیس اتحادیه مواد غذایی استان اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان بیش از هزارو ۸۰۰ واحد صنفی مواد غذایی وجود دارد و حدود هزار نفر به صورت مستقیم در این واحد‌ها مشغول فعالیت هستند.

مظاهریان افزود: با توجه به تسهیلات اشتغالزایی که به این واحد‌های صنفی ارائه شده تا کنون شاهد بیکاری هیچ فردی در این حوزه نبوده ایم، اما از طرفی باید توجه داشت که کسی هم از اغاز سال جدید تاکنون وارد این بازار نشده است.

او تاکید کرد:امید می‌روددر سال جاری بتوانیم بیشترین سرمایه گذاری را روی صنعت لبنیات استان انجام دهیم و اقدامات موثری را در توسعه واحد‌های لبنیات انجام دهیم.

نائب رئیس اتحادیه مواد غذایی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۸۰ واحد تولید اقلام موادغذایی از جمله لبنیات وجود دارد که تمامی مواد اولیه این واحد‌ها در داخل کشور وجود دارد، اما باید توجه داشت که رشد قیمت ارز در بازار می‌تواند برخی نیاز‌های خرد در این زمینه را به بحران‌های بزرگ تبدیل کند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار