زینب رجبی هنرمند نگارگر درباره اثر هنری و حس متفاوت و خاص خود در بارگاه امام رضا (ع) توضیح داد.

زینب رجبی نگارگر و هنرمند حاضر در آیین «بر آستان قدس» با خلق اثری تلفیقی از نگارگری و نقاشی در بارگاه امام رضا (ع) در روز جهانی قدس درباره این اثر به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: تابلوی من «نزدیک است»، نام دارد. نشان اسرائیل در قسمت بالای تابلو که آتش گرفته و در حال از بین رفتن است، نشان‌دهنده سقوط و افول این رژیم است که انشاءالله نزدیک خواهد بود.

وی ادامه داد: در قسمت پایین تابلو یک خانواده فلسطینی به تصویر کشیده شده‌اند که در آرامش کامل در حال زندگی هستند. لباس‌های سنتی خود را که در اوقات آرامش و راحتی می‌پوشند، به تن دارند و دور هم در خانه نشسته‌اند. مادر خانواده که می‌تواند نمادی از سرزمین فلسطین باشد، در حال خواندن داستان فلسطین از کتابی است که تصویر قدس بر آن نقش بسته است. او داستان سرنوشت فلسطین و نابودی اسرائیل را برای فرزندانش تعریف می‌کند.

رجبی عنوان کرد: رسیدن به این ایده از الطاف،به دلیل حضور در بارگاه امام رضا (ع) و خلق هنر در چنین فضایی است چراکه مشغله‌های کاری زیاد، گاهی اجازه نمی‌دهد چنین طرح‌هایی به ذهن متبادر شود.

وی افزود: با شرایط خاصی که به دلیل شیوع کرونا در کشور حاکم است و با توجه به بسته بودن حرم، بسیار مشتاق شدم درآیین «بر آستان قدس» شرکت کنم و امیدوارم توانسته باشم سهم و وظیفه خود را در قبال مردم مظلوم فلسطین ادا کنم.

گفتنی است آیین «بر آستان قدس» در روز جهانی قدس به همت مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و سپهر سوره هنر با حضور جمعی از هنرمندان رشته‌های تجسمی و خلق آثار هنری توسط آن‌ها در صحن قدس حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
مرگ بر صهیونیسم