به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در فضای مجازی خریدی کرده باشید و پس از مدتی از آن پشیمان شده باشید و بخواهید کالای اینترنتی خریداری شده را مرجوع کنید، اما باید بدانید که برای پس دادن خرید اینترنتی رعایت نکات قانونی و حقوقی ضروری است.
اگر کالایی اینترنتی خریداری شده باشد، اما پس از دریافت آن از خرید کالا پشیمان شده باشید میتوانید بدون هیچ دلیلی انصراف خود را اعلام کنید و کالا را پس بفرستید.
اگر فروشنده از قبول کالای خریداری شده خودداری کند، میتوانید ظرف یک هفته توسط یکی از دفاتر خدمات قضایی اظهار نامهای مبنی بر پشیمانی از خرید برای فروشنده ارسال کنید تا او نتواند موضوع را انکار کند.
همچنین فروشنده حق گرفتن هیچ وجهی در قبال پرداخت خسارت، باز پس گرفتن کالا و امثال اینها را ندارد و تنها هزینهای که خریدار باید بپردازد هزینه پس فرستادن کالا است.
امروزه خریدهای گوناگونی از طریق اینترنت صورت میگیرد که با دانستن چند نکته مهم میتوان از بسیاری کلاهبرداریهای اینترنتی جلوگیری کرد.
بیشتر بخوانید:
اجاره حسابهای بانکی چه مجازاتی دارد؟
آیا حمل خودرو با جرثقیل در حضور راننده قانونی است؟
مجازات افشای چت و اسکرین شات خصوصی چیست؟
قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات
رضایت نامه قبل عمل شامل صدمات طول جراحی هم میشود؟
انتهای پیام/