معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری از خسارت بیش از ۱.۲ میلیارد ریالی ویروس کرونا به سینما‌های استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام فرجی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری، گفت: مراکز فرهنگی و سینما‌ها جزو نخستین صنوفی بودند که به سلامتی مردم اهمیت دادند و پس از شیوع ویروس کرونا تعطیلی رسمی خود را اعلام کردند.

او افزود: میانگین درآمد سه ماهه سینما‌های استان ۱.۲ میلیارد ریال بود که این مبلغ و همچنین میزان حقوق کارمندان خسارتی است که در این مدت به سینما‌ها وارد شده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی، سینما‌های شهر‌هایی که دارای وضعیت سفید هستند می‌توانند با هماهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا و رعایت اصول بهداشتی، بازگشایی و فعالیت و نمایش عمومی خود را آغاز کنند.

فرجی اضافه کرد: سینمای اندیشه شهرکرد در اسفندماه ۹۸ آماده افتتاح بود، اما به علت شرایط کرونایی به بعد از بهبود اوضاع و سفید شدن وضعیت استان موکول شد.

او افزود: هرچند بعد از گذشت چند ماه، به تازگی مراکز فرهنگی و هنری باز شده‌اند، اما تنها ۳۰ درصد از هنرجو‌ها در کلاس‌ها حاضر می‌شوند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار