وزارت خزانه‌داری انگلیس اعلام کرده است تاکنون ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر پس از بیکاری بر اثر شیوع ویروس کرونا در این کشور از دولت درخواست دریافت یارانه کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ریشی سوناک، وزیر خزانه‌داری انگلیس، اعلام کرد حدود ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر پس از شیوع ویروس کووید-۱۹ در این کشور بیکار شده و از دولت کمک هزینه زندگی درخواست کرده‌اند.

به گفته سوناک، حدود ۴۰۰ هزار مورد از این درخواست‌ها در هفته گذشته صورت گرفته است و هزینه پاسخ‌گویی به کل این درخواست‌ها، تا ۲۴ مه، حدود ۱۵ میلیارد پوند (۱۸.۴ میلیارد دلار) برآورد شده است.

دولت انگلیس به منظور جلوگیری از افزایش بیکاری و ضربه بیشتر به اقتصاد این کشور از کارفرمایان خواسته است کارگران خود را اخراج نکنند و در مقابل دولت برای پرداخت حقوق به آن‌ها کمک خواهد کرد. وزیر خزانه‌داری این کشور اعلام کرد این طرح تا آخر ماه اکتبر تمدید خواهد شد و از کارفرمایان خواست در تامین هزینه‌های آن از ماه آگوست به بعد مشارکت کنند.

تاکنون در انگلیس بیش از ۲۶۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۳۷ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این کشور پس آمریکا با بیش از ۱۰۰ هزار قربانی بیشترین قربانیان کرونا را در جهان دارد.

شیوع این ویروس تاثیر بسیار عمیقی بر اقتصاد این کشور اروپایی داشته است. دفتر آمار ملی انگلیس در اواسط ماه جاری میلادی اعلام کرد از ژانویه تا مارس ۲۰۲۰، تولید ناخالص داخلی این کشور حداقل دو درصد کمتر از سه ماهه آخر سال گذشته (۲۰۱۹) بوده است. این بزرگترین کاهش رشد اقتصادی سه ماهه از سال ۲۰۱۸ است. در سال ۲۰۰۸ بحران مالی انگلیس به اوج خود رسیده بود.

بانک مرکزی انگلیس نیز در گزارشی اعلام کرد انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۰ شاهد کاهش ۱۴ درصدی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی صدیق نیا
۱۳:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام ذات استکبار این است وقتی به دشمن خود مسلط میشود بر او رحم نمی کند اگر شیوع کرونا کم گردد باید منتظر شیوع ویروس های مرگبارتر از کرونا در جهان باشیم خاصیت نظام سلطه این است که برای افراد ضعیف و دشمن خود حق حیات قایل نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
و دو سوم ایرانی ها نیز همینطور.
آخرین اخبار