رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: نهاد خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد جامعه در اسلام مورد توجه بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در آیین افتتاح بنیاد صیانت از خانواده در اردبیل به اهمیت و جایگاه نهاد خانواده در اسلام اشاره کرد و گفت: همواره نهاد خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد جامعه در اسلام مورد توجه بوده است.

او افزود: نهاد خانواده به عنوان پایه و اساس جامعه اگر برمبنای معیار‌های اصیل اسلامی تشکیل یابد مسلماً بسیاری از مسائل و مشکلات کنونی جامعه از جمله بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و تربیت بر مبنای اصول اعتقادی و دینی در خانواده‌ها در کنار بهره‌مندی از روش‌های نوین علمی به ویژه در بحث مشاوره‌های روانشناسی برای خانواده‌ها را عامل اصلی موفقیت در تربیت صحیح خانواده‌ها دانست.

عتباتی در ادامه با انتقاد از غفلت مسئولین و دست اندرکاران در سنوات گذشته از نهاد خانواده گفت: متاسفانه آثار و تبعات سوء این غفلت و فراموشی امروزه در جامعه به صورت ناهنجاری‌های اجتماعی مثل گریز از تشکیل خانواده ها، گریز از فرزندآوری، افزایش طلاق، رواج خشونت در جامعه و بسیاری دیگر از معضلات نمود پیدا کرده است.

او در ادامه با اشاره به عوامل اصلی استحکام بنیان خانواده‌ها یاد آور شد: تعهد، صداقت در گفتار و کردار، تقویت مهارت‌های ارتباطی و گفتاری، تقویت پایبندی اعضای خانواده نسبت به همدیگر، درستکاری و ایثار از عوامل اصلی استحکام خانواده‌ها است که باید برای نهادینه شدن اینگونه فرهنگ‌ها در جامعه بیش از پیش تلاش کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه دستگاه قضایی استان با فراهم نمودن و آماده کردن بستر و ظرفیت برای تلاش نهاد‌ها و دستگاه‌ها برای تقویت و صیانت از نهاد خانواده گفت: اکنون باید دست اندرکاران امر با اقدام عملی و کار علمی خود نمود عینی فعالیت خود را در جامعه باید آشکار کنند و دستگاه قضایی نیز همواره در کنار این دستگاه‌ها از اقدامات قانونی، شرعی و اخلاقی نهاد‌ها در استحکام بخشی و تقویت بنیاد نهاد خانواده حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.