آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته است مانع سرمایه‌گذاری چین در نسل پنجم شبکه تلفن همراه در سرزمین‌های اشغالی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از فشار آمریکا بر تل‌آویو برای ممانعت از سرمایه‌گذاری چین در فن‌آوری نسل پنجم شبکه تلفن همراه در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

روزنامه هاآرتص با اعلام این خبر نوشت سفیر آمریکا در اسرائیل از مقامات رژیم صهیونیستی خواسته است سرمایه‌گذاری چین در فن‌آوری شبکه ۵G این رژیم را متوقف کنند. به نوشته این روزنامه، این موضوع در جریان گفتگوی دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی و یواز هندل، وزیر ارتباطات اسرائیل مطرح شده است. همچنین در این گفتگو، فریدمن از نگرانی‌های آمریکا درباره سرمایه‌گذاری چین در سایر پروژه‌های رژیم صهیونیستی گفته است. به گفته او، شرکت‌های چینی ممکن است از طریق این مشارکت‌ها و حضور در چنین پروژ‌ه‌هایی برای به دست آوردن اطلاعات، اهداف جاسوسی و سرقت اطلاعات استفاده کنند. به گفته فریدمن، پروژه‌های ساخت شبکه نسل پنجم تلفن همراه از جمله این موارد است.

در ماه اکتبر و پس از سه سال فشار آمریکا، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت سازوکاری برای نظارت بر سرمایه گذاری‌های چین ایجاد کند. درست یک سال پیش در ماه مه سال ۲۰۱۹، واشنگتن شرکت هوآوی چین را در لیست سیاه خود قرار داد و مدعی شد این شرکت با سرمایه‌گذاری در کشور‌های مختلف قصد دارد دسترسی‌های پنهانی را برای سرویس اطلاعاتی چین فراهم کند.

آمریکا به سایر کشورها، از جمله کشور‌های اروپایی، فشار می‌آورد تا از سیاست‌های واشنگتن در قبال پکن به ویژه شرکت هوآوی پیروی کنند، هرچند این تلاش‌ها تاکنون از سوی برخی از دولت‌هایی مانند آلمان و کانادا که اصرار دارند خودشان سیاست‌هایشان را در قبال حضور هوآوی در نسل بعدی فن‌آوری تلفن‌های همراه تعیین کنند خنثی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار