سفیر اسبق ایران با اشاره به رسیدن نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا گفت: نفوذ عمل ایران از دریای مدیترانه به دریای کارائیب رسیده و اقیانوس اطلس را هم پشت سر گذاشته است.

//محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رسیدن نفتکش‌های ایران به ونزوئلا علی رغم تهدید‌های آمریکا گفت: نیرو‌های مسلح آماده پاسخ به هرگونه دخالت آمریکا در ممانعت از عزیمت این کشتی‌ها بودند و به همین دلیل بکارگیری و اهتزاز پرچم ایران و روشن گذاشتن رادار‌های قابل شناسایی آن انجام شد.

او ادامه داد: علاوه بر این، اسکورت کشتی‌های نفتکش ایرانی توسط نیرو‌های نظامی ونزوئلا ارزشمند بود، ولی تأثیری در رسیدن کشتی‌ها به مقصد نداشت، زیرا بدون آن نیز آمریکا جرئت ممانعت از حرکت کشتی‌های ما را نداشت. 

قدیری ابیانه گفت: عدم تعرض آمریکا به کشتی‌ها نه به دلیل قوانین بین‌المللی بود و نه برجام و نه به دلیل مذاکره، بلکه علت آن اطمینان از عکس العمل نظامی ایران به دستور مقام معظم رهبری بود؛ همچنین قرنطینه در ایران به دلیل ویروس کرونا باعث شد تا مصرف بنزین روزانه از حدود ۱۰۰ میلیون لیتر به حدود ۴۰ میلیون لیتر برسد و امکان صادرات سوخت و کسب درآمد ارزی به قیمت جهانی فراهم شود که این اقدام فوایدی فراتر از سود مادی آن داشت.

سفیر اسبق ایران بیان کرد: این حرکت افول آمریکا و صعود ایران را در عرصه بین المللی به نمایش گذاشت و این یعنی نفوذ عمل ایران از دریای مدیترانه به دریای کارائیب رسیده و اقیانوس اطلس را نیز پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
ممنون احمدی نژاد باید باشیم
آخرین اخبار