به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در آئین پایان حفاری و آغاز ریلگذاری خط دوم پروژه قطار شهری شیراز که صبح امروز با حضور استاندار فارس، شهردار شیراز و مدیران شهری و استانی برگزار شد، گفت: خط یک مترو در بازه زمانی ۱۵تا ۱۶ سال به مرحله اجرایی رسید و پس از گذشت این زمان طولانی توانستیم آن را به بهرهبرداری برسانیم.
ابراهیم صبوری با تاکید بر اینکه امروز رکورد خوبی در راهاندازی خط دو ثبت کردهایم، تصریح کرد: حدود ۴ سال از زمان شروع پروژه خط دوم قطار شهری میگذرد و ما امروز آغاز عملیات ریلگذاری را برای فاز یک شروع کردیم و به زودی دستگاه حفاری تونل «تیبیام» به میدان امان حسین (ع) میرسد.
او بیان کرد: شورای پنجم با شعار انسانمحوری و زیست پذیری شهر تلاش کرد که تغییر گفتمان را در شهرداری استارت بزند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز شرایط امروز را یک پله جلوتر از شعارهای مطرح شده در زمان شروع بکار شورای پنجم دانست و گفت: تلاش ما بر این است که شهر شیراز را به یک شهر زیست پذیر تبدیل کرده و آن را از اتومبیلها پس گرفته و در اختیار انسانها قرار دهیم.
صبوری، مترو و سیستم حمل ونقل عمومی را زیرساخت اصلی شهر انسان محور و زیست پذیر دانست و زیرساخت حملونقل عمومی را بعنوان اصلیترین منبع تحقق این هدف عنوان کرد.
او با اشاره به خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس که در راستای تحقق شعارهای شورای پنجم انجام گرفت، اظهار داشت: تکمیل ایستگاههای خط یک مترو و شروع پروژه خط دوم گام موثر دیگری در این بخش محسوب میشود.
او با تاکید بر اینکه تغییر گفتمان در حوزه شهرداری کمی سخت است اظهار امیدواری کرد که این گفتمان بتواند ادامه پیدا کند.
گفتنی است مراسم پایان حفاری و آغار ریل گذاری خط دوم قطار شهری با سخنرانی شهردار شیراز در خصوص روند اجرای پروژه و لزوم همکاری و همراهی سایر مسئولان و دستگاهها و استاندار فارس با تاکید بر بهرهگیری از ظرفیت مجلس شورای اسلامی ادامه یافت.
خط دوم قطار شهری در شیراز که مسیری شمالی جنوبی دارد بناست میدان کلبه در مسیر آرامگاه سعدیه را به میدان امام حسین (ع) و شهرک میانرود، متصل کند.
انتهای پیام/