مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین از جذب ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، فائزه تاج آبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین از جذب ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: در سالی که گذشت منابع اعتباری بانک‌ها بسیار محدود شد و بانک‌ها تعامل خوبی در بخش کشاورزی و دام نداشتند و تعدادی از بانک‌هایی هم که اعتبار داشتند با درخواست وثیقه‌های سنگین و ایجاد چالش در قبول وثایق و ضامنین معرفی شده از سوی متقاضیان، عملا اقدام موثری در پرداخت تسهیلات به فعالین این بخش انجام ندادند.

 تاج آبادی اظهار کرد: علیرغم اعلام اعتبارات قبلی و تشکیل پرونده و صدور مجوز‌های متعدد، نه تنها گرهی از مشکل کشاورزان و دامداران باز نشد بلکه باعث سرگردانی و نارضایتی این قشر زحمتکش شد.

او  افزود: در سال ۹۸ در بخش مکانیزاسیون از بین ۱۴۷ نفر معرفی شده به بانک ۷۲ نفر موفق به اخذ تسهیلات خرید تراکتور و ادوات با سود ۱۵ درصد و بازپرداخت ۵ ساله شدند. در بخش مشاغل خانگی نیز علیرغم تشکیل پرونده و معرفی ۴۰ نفر به بانک، فقط ۲۹ نفر موفق به تامین وثایق و ضامن بانکی و اخذ وام با سود ۶ درصد و بازپرداخت ۳ ساله شدند.

 تاج آبادی خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل متقاضیان تسهیلات بانکی بخش کشاورزی در تسهیلات تبصره ۱۸ بود که علیرغم معرفی ۱۱۹ نفر جهت استفاده از تسهیلات بانکی، فقط ۵ نفر موفق به اخذ این تسهیلات با سود ۷ درصد و ۱۲ درصد و بازپرداخت ۵ ساله شدند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.