۲ تفاهم‌نامه اجرای طرح‌های جهش تولید در گیلان و ساخت هزار مسکن محرومان در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه امضا شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، یکی از تفاهم‌نامه‌ها پیش نویس تفاهم نامه طرح های مرتبط با جهش تولید در گیلان بود که بین رئیس سازمان برنامه و بودجه  و استاندار گیلان در رشت مبادله شد.

محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در رشت تعداد طرح‌های مرتبط با جهش تولید استان در سال کنونی را ۹۵ طرح اعلام کرد و گفت: حدود هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای اجرای این طرح‌های اختصاص یافته است که ۸۶۰ میلیارد تومان آن سرمایه ثابت و بقیه تسهیلات سرمایه در گردش طرح‌های امسال جهش تولید در گیلان خواهد بود.

او با اشاره به ۱۸ طرح مرتبط با حوزه اقتصاد مقاومتی گیلان افزود: مجموع پیشرفت کار این طرح‌ها که ۵۳ زیر پروژه دارند، تا پایان سال ۹۸ حدود ۸۴ درصد بود و تلاش می‌شود عمده این طرح‌ها در نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.

ارسلان زارع، استاندار گیلان هم در این نشست مجموع اشتغال پیش بینی شده برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان در سال ۹۹ را ۱۸ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: از ۳ هزار و ۶۵۵ فرصت شغلی بدون بهره گیری از تسهیلات دولتی و ۱۵ هزار و ۱۴۵ فرصت شغلی نیز با بهره گیری از تسهیلات بانکی ایجاد خواهد شد.

در این نشست همچنین تفاهم نامه ساخت هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان بین محمد باقر نوبخت و مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور امضا شد.

نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ساخت این خانه‌ها ۹۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت از اعلام آمادگی دولت برای تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز برای این هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: انتظار داریم کلید این واحد‌ها تا پایان امسال به مددجویان نیازمند تحویل داده شود.

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور نیز با بیان اینکه این واحد‌ها به خانوار‌های مددجوی ۳ نفر و بالاتر تعلق می‌گیرد، افزود: سال گذشته نیز هزار و ۲۸۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته‌ی امداد در گیلان احداث و به موقع تحویل داده شد و تلاش می‌شود تعهدات امسال نیز در مدت یکسال عملی شود.

انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.