محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران یارانه انواع کارت بلیت تخفیف دار اقشار خاص از جمله مددجویان بهزیستی، جانبازان، معلولان، دانشآموزان و دانشجویان را پرداخت میکند، گفت: ما در شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران به دنبال آن هستیم تا با ارائه لایحهای به شورای شهر تهران متولیان ارائه کارت بلیت تخفیف دار و رایگان به اقشار خاص را ملزم به پرداخت هزینه آن کنیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران تأکید کرد: ما نیز به مانند سایر کشورهای جهان اعتقاد داریم که باید به اقشار خاص در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی یارانه پرداخت و کمک شود، اما نکته قابل توجه آن است که نهادهای متولی باید هزینه آنها را پرداخت کنند و این هزینه از جیب شرکت واحد نباشد.
ترفع با اشاره به کاهش چشمگیر درآمدهای شرکت واحد اتوبوسرانی و افزایش هزینهها در این بخش گفت: در گذشته که با استفاده از بلیتهای کاغذی به مسافران سرویس دهی میشد، بر روی قسمتی از بلیتهای کاغذی عنوان غیر قابل فروش چاپ میشد و خریدار نمیتوانست بلیت را مجدد به فروش برساند.
او ادامه داد: در آن زمان نهادهایی مانند بهزیستی و کمیته امداد بلیتهای کاغذی غیر قابل فروش را با قیمت مندرج بر روی بلیت از شرکت واحد خریداری میکردند و آن را با قیمتی کمتر و یا به شکل رایگان در اختیار خانوادههای تحت پوشش خود قرار میدادند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در شرایط کنونی با توزیع کارت بلیتهای تخفیف دار و رایگان، یارانه پرداختی به اقشار خاص از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران است، گفت: زمانی که شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران کارت بلیتهای تخفیف دار را به اقشار خاص ارائه میکند نهادهای متولی مانند بهزیستی، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد هزینه آن را به شرکت واحد پرداخت نمیکنند.
ترفع ادامه داد: در حال حاضر بیشترین سهم از کارت بلیت اقشار خاص مربوط به کارت بلیت جانبازان و معلولان است و باید به این نکته اشاره کنم که اگر جانباز و معلولی امکان استفاده از کارت بلیت را نداشته باشد، به طور حتم کارت بلیت او دست سایر افراد است و مورد استفاده قرار میگیرد.
بیشتر بخوانید: ساز و کار تخصیص کارت بلیت به خبرنگاران به چه شکل است؟
بیشتر بخوانید: اعمال نرخ کرایه سال ۹۹ بی آرتی از ابتدای خرداد ماه
بیشتر بخوانید: مراحل ثبت نام کارت بلیت و طرح ترافیک خبرنگاری ۹۹
انتهای پیام/
تنها مزیت کارت بهزیستی ' گرفتن کارت بلیط اقشار خاص است که اگر حذف شود بار مالی به دوش خانواده های دارای معلول می افتد.
پس جا دارد شرکت اتوبوسرانی و شهرداری و بهزیستی نسبت به بقاء کارت اقشار خاص همکاری نمایند. با تشکر
واقعا انصافه که کمک هزینه ای که به من و امثال من میشه، ازمون دریغ بشه؟
دیوارکوتاه ترازجامعه معلولین پیدانکردیدواقعامتاسفم
خدمت به مردم اوج بندگی است
اولا هزینه های سازمان شما به علت گران شدن بنزین زیاد شده چون اکثر مردم درآمد متوسطی دارند و از وسایل عمونی استفاده میکنند
در ثانی مگر ما چند معلول و جانباز داریم که از کارت استفاده میکنند
تازه اگه توان این را داشته باشند بیرون بیایند
آیا اگر از هزینه های جاری خودتان صرفه جویی کنید بهتر نیست؟
چرا مالیات گرفتن از ژن های خوب سخته ولی اقشار خاص باید کمبود هزینه ها رو جبران کنن؟!!!
اینا میگن به ما ربطی نداره و اعتبارهای مربوط به اقشار خاص رو ورمیدارن، دولت و شورای شهر و شهرداری هم میگن تا حالا پولشو کی میداد؟ برید از همون بگیرید. بعد مثلا با هم یه مدت سر تامین بودجه بحث دارن، که کی بود کی بود من نبودم. بعدم همه یادشون میره
الانم که فقط به فکر احرای طرح ترافیک و به جیب زدن پولش هستن.
یه فکری هم به حال سربازها بکنید
کارت بلیط شده ۱۵۰۰ تومان
چرا آخه مگر به ما چقدر حقوق میدن