رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: نگهداری مواد ضدعفونی کننده در خودرو می‌تواند باعث انفجار خودرو شود.

محمد یساولی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که نگهداری مواد ضدعفونی کننده در خودرو می‌تواند باعث انفجار خودرو شود، گفت: این روز ها شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برای ضدعفونی خودروی خود را از موادی استفاده می کنند که ماده تشکیل دهنده آن الکل است که نگهداری آن ممکن است باعث انفجار خودرو شود.

او افزود: قرار گرفتن خودرو برابر تابش مستقیم خورشید باعث ایجاد گرمای شدید در فضای داخل خودرو می شود که عاملی تهدید آمیز برای انفجار مواد ضدعفونی کننده نگهداری شده داخل خودرو است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: شهروندان به منظور پیشگیری از انفجار مواد ضدعفونی کننده داخل خودرو، از پارک کردن خودروی خود برابر تابش مستقیم خورشید خودداری کرده یا حجم کمتر از این مواد را داخل خودرو نگهداری کنند.

او با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و افزایش مراجعه گردشگران و طبیعتگردان به طبیعت، گفت: طبیعتگردان و گردشگران هنگام سفر به جنگل‌های طبیعی و مصنوعی، دشت‌ها، بوستان‌ها و... تا حدامکان از روشن کردن آتش خودداری کنند و در صورت روشن کردن آن، هنگام بازگشت از خاموش بودن کامل آتش اطمینان حاصل کنند؛ زیرا همین سهل انگاری ممکن است کل فضای طبیعت را دچار آتش سوزی کرده و از بین ببرد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.