مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان همدان گفت: احتمال افزایش گردشگران از نیمه دوم خرداد ماه امسال در این استان وجود دارد.

پیش بینی افزایش گردشگران از نیمه دوم خرداد ماه در همدانمدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا و به دنبال آن تعطیلی مراکز اقامتی و اماکن و جاذبه‌های گردشگری کشور، فعالیت‌های گردشگری در همدان هم متوقف شد، افزود: با دستورات وزارت میراث فرهنگی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بر آزاد سازی تردد بین استانی و فعالیت گردشگری به شکل محدود، استان همدان هم طبق ابلاغ دستور العمل‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمادگی ارائه خدمات به مسافران و گردشگران را داشت.

او بیان کرد: در این خصوص تمام موزه‌ها واماکن تاریخی با راعیت فاصله گذاری اجتماعی از سوم خرداد ماه بازگشایی شدند.

مالمیر اظهار داشت: موزه‌ها و اماکن تاریخی استان همدان طی دو روز تعطیلات ۱۵۰۰ بازدید کننده داشتند و آمار اقامت در اقامتگاه‌های رسمی استان همدان ۲ هزار نفر به ثبت رسید.

مدیر میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به اینکه هنوز نگرانی هموطنان از شیوع دوباره کرونا و به خطر افتادن سلامتی مردم برطرف نشده و هشدار‌های ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت مبنی بر ماندن در خانه است، ابراز داشت: در ایام تعطیلات آخر هفته قبل و تعطیلات عید فطر استقبال چندانی از سفر نشدو ۵۰ درصد ظرفیت گردشگری استان به کار گرفته شد.

مالمیر با اشاره به احتمال افزایش حجم مسافران در نیمه دوم خرداد ماه امسال، ادامه داد:با گزارش‌های ثبت شده در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوشبختانه بیشتر هموطنان در رفتن به سفر خود داری کردند و آن‌هایی هم که سفر را انتخاب کردند نکات بهداشتی را رعایت کردند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.