مهم‌ترین حوادث امروز ۱۰ خرداد ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۱۰ خرداد ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف محموله میلیاردی کالای قاچاق در نطنز

سرهنگ "مرتضی هادیان فرمانده انتظامی شهرستان نطنز با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان نطنز با هوشمندی و دقت بالای خود حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "اصفهان-نطنز" به ۲ دستگاه وانت نیسان حامل کالا مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نطنز با بیان اینکه رانندگان هر ۲ خودرو فاقد هرگونه مدارک معتبر برای حمل کالا‌های خود بودند، گفت: در این عملیات ۸۵۰ کیلو گردو، یک دستگاه تلویزیون ال‌ای دی، یک دستگاه ماشین ظرفشویی و ۲ دستگاه مایکرو ویو خارجی که به صورت قاچاق تهیه شده بودند، کشف شدند.

سرهنگ هادیان، ارزش کالا‌های مکشوفه در عملیات مذکور را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و عنوان داشت: در این رابطه هر ۲ راننده دستگیر و همراه با پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
 

کشف ۹۱ فقره سرقت سیم برق در برخوار

سرهنگ "غلامرضا براتی فرمانده انتظامی برخوار اظهار داشت: سرقت یکی از جرایم مهم و شایع جوامع بشری است که به شدت امنیت عمومی را به مخاطره می‌اندازد، سرقت کابل و تجهیزات شبکه توزیع برق یکی از مصادیق سرقت اموال دولتی است که تقریبا از ۲ دهه گذشته شروع شده و در حال حاضر تخریب و سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق یکی از جرایم شایع در سطح کشور از جمله شهرستان "برخوار" است.

او افزود: سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق علاوه بر اینکه بار مالی زیادی برای دولت و مردم در پی دارد، مشکلات دیگری را نیز برای جامعه به وجود می‌آورد که تبعات منفی آن حتی موجب مختل شدن زندگی اجتماعی افراد جامعه می‌شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در شهرستان "برخوار"، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ براتی با اشاره به اینکه ۵ سارق در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی شدند، افزود: این سارقان که یکی از آن‌ها زن بود و با ۲ خودروی پراید و وانت پیکان سرقت می‌کردند، حین سرقت سیم برق در شهرستان "برخوار" دستگیر شدند.

او خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های پلیس به ۴۱ فقره سرقت سیم برق در شهرستان "برخوار" و ۵۰ فقره در برخی شهرستان‌های استان اصفهان و استان مرکزی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی برخواربا اشاره به شناسایی و دستگیری یک مالخر نیز که اموال مسروقه این سارقان را خریداری می‌کرده و تحویل همه متهمان به مراجع قضائی اظهار داشت: از شهروندان عزیز درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.
 

کشف ۴۸ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در فلاورجان

سرهنگ "حسین ابراهیمی اظهار داشت: پس از دریافت خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در کارگاه تولیدی واقع در یکی از محله‌های فلاورجان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان فلاورجان و کلانتری ۱۶ پس از هماهنگی‌های لازم به محل اعزام و در بازرسی از این کارگاه تولیدی تعداد ۴۸ دستگاه ماینر غیرمجاز را کشف کردند.

سرهنگ حسین ابراهیمی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان مربوطه دستگاه‌های کشف شده را ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ارزش گذاری کرده اند.

سرپرست انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی، از شهروندان خواست، هر گونه موضوع مشکوک را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

دستگیری سارقان گوشی تلفن همراه با ۳۰ فقره سرقت در اصفهان

سرهنگ" حسین ترکیان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت گوشی تلفن همراه و وجوه نقد توأم با تهدید سلاح سرد و شکایت مال باختگان، موضوع با حساسیت ویژه‌ای توسط کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان پیگیری شد.

او افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، سارقان، راکب و سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت هستند که سوژه‌های خود را از بین پسران جوان انتخاب کرده و سپس با تهدید سلاح سرد گوشی تلفن همراه و وجوه نقد همراه آنان را سرقت می‌کردند.

سرهنگ ترکیان خاطر نشان کرد: کارآگاهان سرانجام با تحقیق از مال باختگان و بکارگیری یک سری اقدامات هوشمندانه هویت سارقان را به دست آورده و طی یک عملیات ویژه و ضربتی آن‌ها را در مخفیگاه هایشان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف تعدادی گوشی تلفن همراه مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان گفت: سارقان در تحقیقات تخصصی به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کرده و با توجه به اعتیاد شدیدشان به مواد مخدر انگیزه خود از انجام این گونه اقدامات مجرمانه را تامین هزینه مواد مصرفی خود عنوان کردند.
 
کشف محموله میلیاردی کالای قاچاق در نطنز/ کشف ۹۱ فقره سرقت سیم برق در برخوار


رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سارقان دارای سوابق متعدد کیفری هستند اظهار داشت: کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته توسط این سارقان را یک میلیارد ریال برآورد کردند.
 

انهدام باند سارقان منزل در "خمینی شهر

سرهنگ علیرضا ملک محمودی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تلویزیون ال‌ای دی درمنازل و شکایت مالباختگان به پلیس آگاهی، تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه توسط کارآگاهان انجام گرفت.

او افزود: مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی با یک سری اقدامات خاص علمی و تخصصی ویژه ۳ سارق را در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۱۴ تلویزیون ال‌ای دی با مارک تجاری شارپ، سامسونگ، ال جی کشف شد که توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارزش گذاری شدند.

سرهنگ ملک محمودی اظهار داشت: این سارقان به ۱۴ فقره سرقت از منازل شهروندان خمینی شهری و فروش اموال مسروقه به ۲ مالخر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به اینکه مالخران این پرونده نیز دستگیر و همه متهمان تحویل مراجع قضائی شدند از شهروندان خواست: جهت جلوگیری از سرقت منزل، از نگهداری وجوه نقد زیاد، اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک در منزل، محل‌هایی که سارقان به سهولت به آن‌ها دسترسی پیدامی کنند خودداری کرده و حتی المقدور در صورت نگهداری این اشیاء‌در منزل از گاوصندوق‌هایی که از استحکام لازم برخوردار است و داخل دیوار تعبیه و قابل جابجایی نمی‌باشند استفاده کنید، قبل از خروج از منزل هر گونه تردد و رفت و آمد افراد مشکوک و مظنون و پرسه زن و متکدی در محله سکونت مشاهده شد به پلیس اطلاع دهید و در زمان ورود به منزل در صورت مواجه شدن با صحنه سرقت ضمن حفظ خونسردی با اطمینان لازم با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته تا اقدامات تخصصی توسط پلیس انجام شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار