سرمربی تیم ملی تنیس گفت: اگر باز هم به عقب برگردم، به بازیکنان جوان‌تر برای حضور در دیویس کاپ میدان خواهم داد.

سعید احمدوند سرمربی تیم ملی تنیس ایران در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتقادات اخیرا بازیکنان سابق تیم ملی از عملکرد ملی پوشان در رقابت‌های دیویس کاپ سال گذشته بیان کرد: زمانی به این مسابقات رفتیم که ورزشکاران ما سابقه بازی در هیچ تورنمنت بین المللی را نداشتند و تنها شاهین خالدان بود که به عنوان بازیکن اول تیم در چند رقابت بین المللی شرکت کرده بود. بازیکنانی که من با خود به دیویس کاپ بردم همگی رنکینگ اول و دوم ایران را در اختیار داشتند و من از جیبم آن‌ها را در نیاورده بودم!

احمدوند: اگر به عقب برگردم باز هم جوانان را به دیویس کاپ می‌برم/ بازیکن برای حضور در تیم ملی باید حرفه ای‌گری بلد باشد

اگر به عقب برگردم باز هم به جوانان میدان خواهم داد

وی افزود: با این حال بازیکن اول ما تنها یکی از چهار بازی خود را برد. در حالی که او در آن بازی هم که پیروز شد با شانس ۱۲ مچ‌پوینت حریف به برتری رسید. با این شرایط چه انتظاری می‌توان از تیم ملی داشت؟ فاجعه وقتی بود که بازیکنان سابق تیم ملی را که اکنون از فرم اصلی خارج شدند را به این مسابقات می‌بردم و باز هم همان نتایجی که با جوانان گرفتم حاصل می‌شد. اگر به عقب برگردم باز هم همین چهارنفر جوان را به دیویس کاپ می‌بردم.

با فراموشی حرفه‌ای‌گری نمی‌توان به تیم ملی رسید

او ادامه داد: فاجعه در تنیس وقتی به وجود آمد که بازیکن پروری برای تیم ملی صورت نگرفت. به علاوه اینکه پنج سال است که لیگی در تنیس ایران وجود ندارد. برخی از بازیکنان قدیمی با وجود همه کمبود‌ها خود را بازیکن تیم‌ملی می‌دانند، اما حرفه‌ای گری فراموش کرده‌اند. اگر مانند راجر فدرر حرفه‌ای باشند تا ۳۸ سالگی قدمشان در تیم ملی روی چشم ماست. در چند سال اخیر چه امکاناتی برای پیشرفت تنیس بود و چه مسابقه بین المللی برگزار شد؟ وقتی این شرایط را می‌بینیم نباید انتظار رشد داشته باشیم. حرف زدن قشنگ است، اما در عمل نباید همه چیز را زیر پا گذاشت.

صرفا، چون بازیکن خوبی هستید در قامت مربی نباید موفق  شويد

سرمربی تیم ملی تنیس درباره ویژگی‌های بازیکنان و کادر فنی در تیم ملی عنوان کرد: تیم ملی در جایگاه بازیکن و سرمربی باید ویژگی‌هایی داشته باشد. اول اینکه سرمربی باید دوره بین المللی بگذراند، تاکتیک و تکنیک بداند و با علم تنیس خود را به روز نگه‌دارد. صرفا، چون بازیکن خوبی هستیم نباید تصور کنیم می‌توانیم سرمربی خوبی هم برای تیم ملی باشیم. مربیگری در رده تیم ملی کار بسیار سختی است و این را باید بدانید که سرمربی از بهترین‌های لیگ و دل تنیس استفاده می‌کند. مربی نباید چیزی را در رده ملی به بازیکن بیاموزد بلکه باید از آن‌ها بازی بگیرد. علم سرمربی در پیشرفت بسیار مهم است، کی‌روش اگر موفق شد، چون فارغ التحصیل از مدارج علمی از دانشگاه لیسبون بود ولاسکو هم یک فرد تحصیل کرده در آرژانتین و ایتالیا محسوب می‌شد. هر کسی برای مسابقه دادن می‌تواند مربیگری کند، اما برای رقابت کردن مربی کارکشته نیاز است.

برخی از بازیکن خصومت شخصی‌شان را در منافع ملی دخالت می‌دهند

او در ادامه در خصوص انتقاد برخی از بازیکنان تیم ملی علت خط خوردن از مسابقات بیان کرد: برخی هم که خصومت شخصی با من دارند همه چیز را با تنیس دخالت می‌دهند. اگر کسی به آن‌ها بازی بدهد، سرمربی خوب است و اگر بازی ندهد، منافع شخصی را در تیم ملی ترجیح می‌دهند. باید توجه کرد کسی که به دلیل منافع شخصی اش از تیم ملی انتقاد می‌کند، نظر او فاقد ارزش است، چون منافع ملی بر شخصی ارجحیت دارد. اگر ورزشکاری به دلیل کم کاری و بی نظمی کنار گذاشته شده است خود مسئول عملکردش است.

احمدوند: اگر به عقب برگردم باز هم جوانان را به دیویس کاپ می‌برم/ بازیکن برای حضور در تیم ملی باید حرفه ای‌گری بلد باشد

بازیکن بی‌نظم جایی در تیم ملی ندارد

وی افزود: مطمئنا این افراد اگر کاری که به آن ها محول شده بود را درست انجام می‌دادند، از تیم ملی خط نمی‌خوردند. در دوره من برخی از بازیکنان قدیمی از تیم ملی خط خوردند و انتقاداتی هم کردند، اما بعضی‌ها هم مانند امیر والا معدنچی وقتی از تیم ملی کنار رفت هیچ اعتراضی نکرد. مطمئناً عملکرد این افراد باعث شد از تیم ملی کنار گذاشته شوند وگرنه من با کسی مشکلی ندارم.

مربیان معترض مشکلاتشان را به جای من با فدراسیون مطرح کنند

احمدوند در ادامه در مورد اعتراض مربیان آماتور به او به خاطر مشکلات این روز‌های تنیس اظهار کرد: برخی از مربیان معترض در سایه هستند، چون به خاطر شرایط موجود فقط من اعتراض می‌کنم آن‌ها مشکلاتشان را با من مطرح می‌کنند. از آن‌ها می‌خواهم اگر مشکلی احساس می‌کنند به اعضای فدراسیون بگویند، من که نمی‌توانم برای آن‌ها در قامت سرمربی کاری بکنم. تنیس در گذشته از هر لحاظ وزنه‌ای برای خود محسوب می‌شد و حرفی برای گفتن داشت. اگر الان تنیس دچار زوال شده به این دلیل است که به اندازه بسکتبالیست‌ها آکادمیک به جلو پیش نمی‌روند.


بيشتر بخوانيد: حقوق معوقه اعضای تیم ملی تنیس پرداخت شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار