رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه ، با بیان اینکه گیلان دارای مرز‌های زمینی و دریایی و ریلی با کشورهای حوزه دریای خزر است گفت: سهم گیلان در زمینه ارتباطات تجاری قابل افزایش است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه  با بیان اینکه گیلان دارای مرز‌های زمینی و دریایی و ریلی با چهار کشور حوزه دریای خزر است و باید از این ظرفیت بیش از پیش بهره گرفت ، گفت: سهم استان گیلان در زمینه ارتباطات تجاری با کشور‌های حوزه دریای خزر قابل افزایش است.

او  با اشاره به کامل نبودن زیرساخت‌های حمل و نقلی در محدوده استان گیلان بر لزوم تسریع در اجرای طرح های ریلی تاکید کرد و افزود: صدور بخشنامه‌ها و مصوبه‌های متعدد و گاهی متضاد با اهداف اقتصاد مقاومتی موانع زیادی را در مسیر توسعه تجارت ایجاد می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اجرای سیاست‌های مقاومتی و راهکار برون‌رفت از چالش‌های درونی و بیرونی اشاره کرد و گفت: از دیدگاه بخش خصوصی راه تقابل با تحریم‌های ظالمانه، هم‌افزایی و هم‌پیمانی بخش خصوصی با دولت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

تیزهوش تابان افزود: بر اساس ماده ۱۰ راهبرد اقتصاد مقاومتی، توسعه پیوند‌های اقتصادی با کشور‌های همسایه به‌عنوان رکن اصلی و اساسی است به‌طوری که نقش مهم و غیرقابل انکار پیوند‌های اقتصادی با کشور‌های همسایه در توسعه اشتغال و تولید مشهود است.

او  پیروزی در میدان جنگ اقتصادی را در گرو عمل کردن دو بخش دولتی و خصوصی به وظایف تعیین شده‌شان در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد وگفت: پیوند‌های تجاری و اقتصادی با کشور‌های همسایه اساساً توسط تجار و بازرگانان استان‌های مرزی شکل می‌گیرد که استان گیلان یکی از این مناطق است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تصریح کرد: پتانسیل‌های عظیم در حوزه‌های تولید و صادرات به‌خوبی در تمام کشور وجود دارد بنابراین برنامه‌ریزی‌ها نیز باید به‌سمت فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب صادراتی و رونق آن در کشور پیش رود.

 

انتهای پیام/م.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.