برادر قربانی اخیر سیاست تبعیض‌نژادی در آمریکا، با انتشار ویدئویی خواهان اجرای عدالت و اعدام قاتلان برادرش شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش شهروند سیاه پوستِ غیرمسلح آمریکایی به نام جورج فلوید در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا از سوی پلیس این شهر به طرز دلخراشی خفه شد.

انتشار ویدئویی در فضای مجازی که لحظات آخر زندگی جورج فلوید را نشان می‎دهد همچون بنزینی، آتش خشم مردم را شعله ور کرد. در این ویدئو این فرد چندین بار التماس می‎کند که ماموران پلیس به او کمک کنند و تکرار می‎کند که نمی‎تواند نفس بکشد. این التماس‎ها در حالی است که مامور پلیس، این فرد را روی زمین خوابانده و با زانوی خود روی گلوی جورج فلوید فشار می‎دهد.

برادر جورج فلوید: تا اجرای کامل عدالت و اعدام آن چهار افسر پلیس از پا نخواهم نشست

معترضان در طول چند روز گذشته با تجمعات مکرر و گسترده خواهان پایان برخورد تبعیض آمیز پلیس با سیاه پوستان شده‌اند. به طور مثال، معترضان به جنایت وحشیانه اخیر پلیس آمریکا، با بستن بزرگراهی در لس‌آنجلس، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

برخی کاربران آمریکایی تصویری از مجسمه آزادی را در حالی که پایش را بر روی گلوی قربانی اخیر تبعیض نژادی در این کشور قرار داده، به اشتراک گذاشته‌اند.

اداره پلیس مینیاپولیس اعلام کرده است افسرانی که در این قتل دست داشته‌اند را اخراج کرده است، اما این امر نتوانسته از خشم معترضان بکاهد.

خواهر جورج فلوید در این باره گفت: من می‎خواهم این ماموران به ارتکاب قتل متهم شوند، چون آن‌ها دقیقا همین کار را کردند و مرتکب قتل شدند. آن‌ها برادر مرا کشتند.

فیلونیز فلوید، برادر قربانی اخیر تبعیض نژادی در آمریکا، نیز به تازگی ویدئوی جدیدی منتشر کرده که در آن گفته تا اجرای درست عدالت ساکت نخواهد شد و خواستار اعدام آن چهار افسر پلیس آمریکایی است.

او در این ویدئو می‌گوید: «بیدار شدم، این خبر را شنیدم، به نظرم اصلا درست نیست، خیلی آزرده شده بودم، بلند شدم تا سرکار بروم، گریه می‌کردم، همسرم مدام با من تماس می‌گرفت و خبر می‌داد چه اتفاقی دارد می‌افتد، نمی‌توانستم بپذیرم، چون نمی‌فهمیدم او مدام می‌گفت برادرم مرده است، من هم می‌گفتم «چی؟ معلومه که نه!» اما فهمیدم او به دست کسایی که مسئول محافظت و خدمتگذاری هستند، کشته شده است.»

برادر جورج فلوید افزود: «نه من نمی‌توانم تحمل کنم، من خواهان عدالت هستم و تا زمانی که حکم اعدام را نگیرم ساکت نمی‌شوم. می‌دانم [آن افسر پلیس را] اخراج کردند و این اولین قدم است اما آن‌ها به کشور دیگری می‌روند و آن‌جا مشغول به کار خواهند شد. اما چیزی که من می‌خواهم اعدام (قاتل) است برای اینکه اون برادرم را کشته است. من عدالت می‌خواهم، نمی‌خواهم هیچ کدام از آن پلیس‌ها را راحت بگذارید و اعدام را برای هر چهار پلیس می‌خواهم، من چهارشبه نخوابیدم اما آن پلیس‌ها در خانه خود بودند و خوابیدند. نه من نمی‌توانم این را تحمل کنم. آن‌ها باید همین امشب بازداشت شوند.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
با عدام چهار نفر که درست نمیشه

باید کل نظام آمریکا سر نگون بشه

فکر کنم ترسیده بود و به خاطر این نگفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
تا اون پليس بي رحم به سزاي عملش نرسيده نبايد ساكت بشن
آخرین اخبار