معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از شناسایی و رد یابی‌های لازم برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها در بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان در سال جاری خبرداد.

اصغر رستمی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان   اظهارداشت: هجوم حشرات و افت‌های گوناگون در عرصه‌های طبیعی و کشاورزی کشور و به خصوص استان اصفهان هیچ موقع دور از انتظار نبوده و به همین خاطر در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان جهادکشاورزی برای مقابله و کنترل هجوم حشراتی همچون ملخ‌ها توانسته ایم مراحل رد یابی و شناسایی بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی و مزارع کشاورزی استان اصفهان را برای مقابله و مبارزه با هجوم ملخ‌ها اجرایی کنیم.

او افزود: از انجایی هجوم حشرات‌هایی همچون ملخ‌ها بیشتردر بوته زار‌ها و مراتع طبیعی باعث تولید مثل و تخم گذاری شده و خساراتی را برای این حوزه به دنبال خواهد داشت، در همین راستا کلیه برنامه‌ها و اقدامات اجرایی را برای کنترل این مسئله در دستور کار قرار داده ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:در حال حاضر ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع طبیعی استان هم برای مقابله با هجوم ملخ‌ها تحت کنترل و نظارت قرار دارد.

رستمی ادامه داد:ملخ‌های هجوم اور به مراتع کشاورزی استان اصفهان دارای انواع مختلفی مانند ملخ‌های ایتالیایی، مراکشی، صحرایی و ملخ‌های شکم بادمجانی است.

او اضافه کرد: تاکنون بیشترین خسارات وارده از سوی هجوم ملخ‌ها به مزارع کشاورزی استان اصفهان از سوی ملخ‌هایی از نوع مراکشی، ایتالیایی و صحرایی بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در مورد اسیب زا بودن ملخ‌های شکم بادمجانی به مزارع طبیعی استان اصفهان افزود: درمورداسیب زا بودن ملخ‌های شکم بادمجانی باید در نظر داشت که این نوع از ملخ‌ها به خاطر کوچک بودن بالهایشان و بودنشان بیشتر روی سطح زمین خسارات چندانی را به مزارع کشاورزی وارد نمی‌کنند.

رستمی گفت: ملخ‌های شکم بادمجانی به خاطر جسته‌ی بسیار بزرگشان به نسبت ملخ‌های دیگر باعث ترس کشاورزان در مورد اسیب زا بودن ان‌ها برای اراضی کشاورزی شان قرار گرفته اند.

او ادامه داد: تاکنون با توجه به برسی‌های انجام شده متاسفانه شاهد هجوم ملخ‌ها به مزارع و مراتع کشاورزی برخی از شهرستان‌های استان همچون لنجان، شهرضا، شاهین شهر، تیران و کرون و نائین بوده ایم و در حال حاضر تمامی دستگاه‌های اجرایی برای مبارزه با این موضوع در حال اماد باش کامل هستند و اوضاع تحت کنترل است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: مبارزه و مقابله با هجوم این نوع از ملخ‌ها به مزارع استان اصفهان ۲۰ روز قبل از بال دار و اماده شدن ان‌ها صورت گرفته و خوشبختانه توانسته ایم تعداد بسیار زیادی از انهارا زمین گیرکنیم.

رستمی افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خسارتی از سوی هجوم ملخ‌ها به اراضی کشاورزی استان اصفهان وارد نشده است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار