معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: اگر پیگیری‌های ما به ثمر بنشیند، امسال موفق خواهیم شد تا ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد تسهیل استان، گفت: شمار پروژه‌های در دست اقدام در خراسان رضوی یک هزار و ۱۹۱ مورد است، این تعداد پروژه به ارزش ۱۹۲ هزار میلیارد تومان تاکنون شناسایی شده اند و حدود ۹۰ پروژه شهری مانند طرح‌هایی که در محدوده اطراف حرم رضوی در دست پیگیری هستند نیز در آینده به این موارد اضافه خواهند شد.

او با اشاره به محدودیت منابع در کشور، افزود: این منابع محدود باید به درستی مدیریت شوند تا بهره وری لازم در بخش‌های مولد اقتصادی رقم بخورد، راهبری صحیح این منابع، مسئولیت بزرگی بر دوش تصمیم‌گیران می‌گذارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سرمایه گذاران ما نیز باید محاسبات بهتری در تعریف پروژه‌های اقتصادی خود داشته باشند تا با بازاری اشباع شده و در نتیجه تحمل خسارت در بخش تولید مواجه نشوند.

رسولیان بیان کرد: در بحث تامین ارز، فعالان اقتصادی در استان با مشکلاتی مواجه شده اند، بعضی کالا‌ها وارد شده و در انبار‌ها موجود است و آماده عرضه در بازار یا بهره برداری هستند؛ در حال حاضر ترخیص این کالا‌ها به واسطه مسائل تخصیص ارز با چالش‌هایی روبه روست که رایزنی‌هایی برای حل این مشکل باید با مساعدت رئیس اتاق ایران، انجام بگیرد.

او با تاکید بر تمرکزگرایی در روند توزیع منابع تخصیصی تبصره ۱۸ قانون بودجه، تصریح کرد: ثبت نام برای اخذ این منابع از طریق سایت "بهین یاب" انجام می‌گیرد، منابعی که از این محل پیش بینی شده، در دو سال گذشته در اختیار دستگاه ملی قرار گرفته و عملا مسیر تخصیص آن به گونه‌ای است که از اختیارات استان‌ها خارج بوده و همین مسئله باعث می‌شود تا واحد‌های کوچک و متوسط، به ویژه در خراسان رضوی، از این ظرفیت بهره چندانی نبرند؛ به رغم تلاش‌های فراوان تا به امروز در جذب این منابع چندان موفق نبوده ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: ما در داخل استان برای این منابع می‌توانیم برنامه ریزی بهتری با مشارکت بخش خصوصی داشته باشیم. معتقدیم بخش‌هایی در ایجاد اشتغال موفق عمل می‌کنند که تسهیلات را دریافت کرده و در نحوه مدیریت آن، بدون بروکراسی عمل کرده اند.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.