برخی ورزش‌هایی که در نقاطی از دنیا طرفدار دارند، در نگاه اول ممکن است عجیب به نظر برسند.

عجیب‌ترین ورزش‌هایی که ممکن است بشنوید (قسمت چهارم)به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در قسمت‌های پیشین از سری گزارش‌های "عجیب‌ترین ورزش‌هایی که ممکن است بشنوید" به معرفی ورزش سپک تاکرا، پیشینه و قوانین امروزی آن پرداختیم؛ ورزشی که این روز‌ها در بیشتر نقاط دنیا شناخته شده است و طرفداران خود را دارد.

در این قسمت به معرفی رشته ورزشی غیرمتعارفی در کشور آلمان می‌پردازیم. هاکی روی چرخ، ورزشی نسبتا عجیبی است که در آلمان، بسیار رواج دارد.

بسیاری از افراد، ورزشکاران کانادایی بی دندانی را دیده اند که چوب هاکی به همراه خود دارند. دیدن این صحنه باعث شده است، فکر کنند هاکی روی یخ، احتمالا ورزش سخت و کمی مخاطره آمیز است. به نظر می‌رسد این دسته از افراد اگر با ورزش هاکی با چرخ آشنا شوند، کمی تغییر عقیده بدهند، البته ممکن است به سادگی از پس آن، برنیایند.

بازی هاکی روی چرخ با قوانین قدیمی هاکی روی یخ، انجام می‌شود. در این ورزش، به جای استفاده از کفش مخصوص هاکی روی یخ و زمین یخی، از وسیله‌ تک چرخی استفاده می‌شود که در یک سالن معمولی، بازی می‌شود.

هاکی روی چرخ، چند سالی است برای خودش جایی در آمریکا هم باز کرده است. پیش از رواج این بازی در آمریکا، طرفدارانی در کشور‌های آلمان و انگلیس این بازی را تجربه کرده اند.

در حال حاضر، لیگ هاکی روی چرخ، در آلمان برگزار می‌شود و بازیکنان مشتاق بسیاری هستند که روزانه، مدت زمان زیادی مشغول تمرین با تک چرخ‌های خود هستند.

در قسمت بعدی، درباره‌ی قوانین این ورزش، بیشتر توضیح خواهیم داد.


بیشتر بخوانید:عجیب‌ترین ورزش‌های جهان (قسمت سوم)


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار