به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مصطفی آذرکیش مدیرکل فنی و حرفهای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به روش و هدف آموزش فنی و حرفهای و شیوه ارزشیابی شایسته محور در رشتههای مهارتی در دوره متوسطه، ما اعتقاد به برگزاری کنکور برای این نوع رشتهها نداریم.
او افزود: با شرایطی که دانشگاه فنی و حرفهای دارد و شورای سنجش و پذیرش در نهایت تصمیم گیر خواهد بود، امیدواریم تسهیل کنند که بتوانیم آن هدفی را که در قانون برنامه ششم توسعه برای استمرار آموزش دوره متوسطه در قالب کاردانی پیوسته است از طریق ایجاد ظرفیتهای لازم با نظرات کارشناسی محقق کنیم.
بیشتر بخوانید: خداحافظی با رشتههای مهارتی که منسوخ شدند
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای وزارت آموزش و پرورش جذب و تربیت هنرجویان هنرستانها را اولویت دانشگاه فنی و حرفهای برشمرد و گفت: باید خروجی هنرستانهای ما وروردی دانشگاه باشند و نباید در این مسیری دیواری به نام کنکور باشد.
مصطفی آذر کیش مدیرکل فنی و حرفهای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش تغییر رشتههای مهارتی را پس از ۲۰ سال رویدادی اثربخش توصیف کرد و گفت: تغییر سر فصلها و شیوه ارزشیابی از عناصر مهم در ارتقای کیفیت و نوآوری محسوب میشود که که در خروجی فنیوحرفهای موثر است و سبب اثرگذاری در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیت کشور خواهد شد.
او افزود: ۵۰ رشته در شاخه کار و دانش بهروزرسانی و ۱۷ رشته جدید نیز به این شاخه اضافه شده است و در مجموع ۲۰۱ رشته در هنرستانهای فنیوحرفهای و ۱۶۰ رشته در هنرستانهای کاردانش آموزش داده میشود.
مدیرکل فنی و حرفهای وزارت آموزش و پرورش تبدیل شدن دانشگاه فنیوحرفهای به قطب دانشگاههای کارآفرین و فناور را از انتظارات جدی برشمرد و وجود ۱۲ دانشکده فنیوحرفهای در مازندران با ۱۴ هزار هنرجو را یک ظرفیت خوب برای استان دانست.
آذرکیش، نیازسنجی رشتهها در استانها را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: باید رشتههای فنی و حرفهای و کار و دانش بر اساس نیازهای مهارتی، اقتصادی، توسعهای و صنعتی هر استان توسعه یابد.
انتهای پیام/ م