در پی تیراندازی به معترضان نژادپرستی در آمریکا، یک نفر در دیترویت جان خود را از دست داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، پلیس شهر دیترویت آمریکا امروز شنبه اعلام کرد بر اثر تیراندازی به معترضانی که در پی کشته شدن یک شهروند آمریکایی آفریقایی تبار تجمع کرده بودند، دست کم یک نفر جان خود را از دست داد.

«نیکل کرکوود» سخنگوی پلیس دیترویت اعلام کرد در جریان اعتراضات به کشته شدن «جورج فلوید»، یک شهروند سیاهپوست آمریکایی که در جریان بازداشت از سوی پلیس در شهر مینیاپولیس به قتل رسید، یک نفر از خودرویی شاسی بلند بسوی معترضان آتش گشود.

طبق اعلام سخنگوی پلیس، این تیراندازی در ساعت ۱۱:۳۰ جمعه شب به وقت محلی در منطقه تفریحی «گریک تاون» در شهر دیترویت آمریکا و زمانی به وقوع پیوست که افسران پلیس در حال مقابله با ده‌ها معترض بودند.

نیکول کرکوود البته مدعی شد هیچ افسری در این تیراندازی نقش نداشته است.

او همچنین اعلام کرد قربانی، یک جوان ۱۹ ساله بوده که پس از انتقال به بیمارستان اعلام شد که جان خود را از دست داده است.

وی همچنین گفت ضارب سوار بر یک خودروی «دوج دورانگو» بسوی جمعیت معترضان شلیک کرد. به گفته سخنگوی پلیس دیترویت، هنوز جزئیات بیشتری از فرد قربانی و ضارب یا ضاربان در دست نیست.

روز گذشته نیز رئیس پلیس دیترویت بر اثر اصابت سنگ، زخمی شد و به بیمارستان انتقال یافت.

گفتنی است در پی قتل بیرحمانه یک مرد سیاهپوست از سوی پلیس آمریکا، موجی از خشم و انزجار شهر‌های مختلف آمریکا را فرا گرفته است.

روز جمعه شهر‌های مختلف آمریکا صحنه اعتراضات گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت بار پلیس این کشور بود. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل مرد سیاهپوستی هستند که بیرحمانه به دست پلیس شهر مینیاپولیس به قتل رسید.

معترضان همچنین پنجشنبه شب (به وقت محلی) در اعتراض به کشته شدن جورج فلوید، یک پاسگاه در شهر مینیاپولیس را تصرف کرده و آنجا را به آتش کشیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
انشاءالله و به مدد الهی و مقاومت و پایداری شیانه روزی و نه حرسیدن نترسیدن ملت مومنین از هر رنگ نژاد و زبان و ملیتهای مختلف آمریکا و گلوله در مقابل گلوله و کشتن و نابود کردن مجرمین نژادپرستان دزد جانی جنایتکاران شکنجه گران قاتلین سفاکان فاسدین و فاسقین دولت ملعون و منحوس نکبت کلاهبرداران باجگیران چپاولگران حق و حقوق شهروندان دولت نکبت ترامپ و کل نژادپرستان در آمریکا و بدانید و آگاه باشید به زودی زود انقلاب و قیامتان نتیجه می دهد و به ثمر می نشیند و فروپاشی نظام ظالمانه و ستمگرانه ناعادلانه و بدون حقوق بشر نژادپرستان فاسدین فاسقین فی الارض آمریکا و همپیمانانش نزدیک است و به نصرت الهی و عدالت اجتماعی و تقسیم صحیح و عادلانه ثروت ملی ملت میان محرومان و بینوایان و مستضعفین جامعتون دست می یابید و به حقوق بشر عادلانه می رسید و با جامعه جهانی هم به صلح و آرامش و تعامل دائم می رسید ولی اول باید دولت ترامپ نژادپرست تروریست ملعون فاسد فاسق را سرنگون کنید و نژادپرستان ظالم و ستمگران فراعنه برده داران قلدر و زورگو و جنایتکاران را نابود کنید برای همیشه تا به عدالت اجتماعی و حقوق بشر دست پیدا کنید و بدانید خداوند جل جلاله با مومنین مستضعفین محرومان و فقرا وستم کشیدگان است و پیروز می شوید که این وعده الهیست . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . والسلام و صلوات التمای دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار