ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز در بیانیه ای اعلام کرد که دولت این کشور از تصمیم اخیر شورای اتحادیه اروپا برای حمایت از صلح و توسعه افغانستان استقبال می‌کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز در بیانیه ای اعلام کرد که دولت این کشور از تصمیم اخیر شورای اتحادیه اروپا برای حمایت از صلح و توسعه افغانستان استقبال می‌کند.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا در تصمیم خود، حمایت سیاسی و مالی خویش را در آینده مشروط بر محافظت از اصول و ارزش‌های جمهوری و دموکراتیک و تقویت بیشتر آنان نموده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان افزوده است: اتحادیه اروپا بر توافق سیاسی که از راه مذاکره به دست آید و منتج به صلح و مصالحه دوامدار گردد و دستاوردهای ۱۹ سال گذشته در زمینه دموکراسی و حقوق بشر را بیش از پیش تقویت کند، آغاز فوری مذاکرات بین الافغانی، آتش‌بس بشر دوستانه برای متمرکز ساختن تلاش‌ها بر مقابله با شیوع ویروس کرونا و نجات جان مردم تاکید کرده است.

این بیانیه افزوده است: دولت افغانستان بر این باور است که روابط استراتژی افغانستان و اتحادیه اروپا به خاطر تقویت ارزش‎های مشترک و مبارزه با تهدیدات مشترک پابرجا خواهد ماند و این حمایت‌های همیشگی و دوامدار ما را بخاطر رسیدن به اهداف مشترک، بیشتر از پیش متعهد می‌سازد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار