وزیر بهداشت گفت: فعلا برای بازگشایی رواق‌های متبرک حرم مطهر رضوی برنامه‌ای وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی موجب موفقیت در کنترل و مهار بیماری کرونا در خراسان رضوی شده است. مسدود نمودن درب‌های حرم مطهر رضوی و کنترل ورودی زائران در یک مقطع زمانی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در کنترل این بیماری به شمار می‌رود.

او افزود: مردم نباید فکر کنند که کرونا به اتمام رسیده است و از سوی دیگر مسئولان نیز نباید فکر کنند که شرایط عادی است و همه چیز باید به وضعیت عادی بازگردانده شود.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: فعلا برای بازگشایی رواق‌های متبرک حرم مطهر رضوی برنامه‌ای وجود ندارد و برنامه ریزی برای استفاده معنوی زائران در صحن‌های حرم رضوی خواهد بود.
 
نمکی بیان کرد: با موافقت رییس جمهوری از امروز دهم خرداد تصمیم‌گیری درباره ساعات بازگشایی صحن‌های حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) به ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی واگذار شد. 

محدودیت زمانی باعث تجمع بیشتر می شود

حجت‌ الاسلام‌ مروی تولیت‌ آستان‌ قدس رضوی گفت: ما بر اساس نظر کارشناسی مخالف ایجاد محدودیت زمانی برای امر زیارت هستیم و معتقدیم باز و بسته کردن صحن‌های مطهر در زمان‌های مقرر، ضمن اینکه بی‌احترامی به این حرم مطهر است، خود نقض غرض بوده و باعث ایجاد اجتماع بیشتر مردم می‌شود.شرایط موجود نه تنها در جهت تکریم زائران نبوده بلکه تهدیدی برای سلامت مردم است.
 

ساعات بازگشایی حرم در حوزه اختیارات تولیت است

آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی‌ نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی گفت: موضوع ساعات بازگشایی حرم مطهر از اموری بوده که در حوزه اختیارات تولیت آستان قدس است و ستاد ملی کرونا بایستی این امر مهم را به آنها واگذار نماید.  
 

عدم محدودیت زمانی زیارت

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی گفت: دغدغه‌های تولیت آستان قدس رضوی در خصوص عدم ایجاد محدودیت زمانی برای زیارت را در مکاتبات و تماس‌هایی به ستاد ملی کرونا منتقل کرده‌ام.

 

انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.