مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: ماهیگیری و شنا در دریاچه پشت سد‌ها و سازه‌های آبی استان به خاطر مخاطرات مختلف ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به آغاز گرمای هوا گفت: در این فصل با وجود اطلاع رسانی‌های قبلی، شاهد آن هستیم که افراد زیادی بدون توجه به هشدار‌ها و اخطار‌های پیشین در مکان‌های ممنوعه تردد و یا شنا می‌کنند و دچار حادثه می‌شوند.

او با اشاره به بازدید شهروندان از تاسیسات آبی استان سمنان، افزود: لغزندگی حاشیه مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی و شرایط رسوبی کف مخازن، خطرات جدی را برای ترددکنندگان، شناگران و ماهیگیران به همراه دارد و شهروندان باید به این مسایل توجه داشته باشند.

حیدریان با اشاره به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سد‌ها بیان کرد: افرادی که در این مخازن به شنا می‌پردازند باید آگاه باشند که تغییرات ناگهانی دما باعث گرفتگی عضلات و در نتیجه از دست رفتن تعادل هنگام شنا کردن می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه سطح آب سد‌ها و مخازن شفاف به نظر می‌رسد، ابراز داشت: وجود جریان‌های زیرسطحی باعث کدرشدن و در نتیجه کاهش دید می‌شود و ممکن است در اثر برخورد با تأسیسات و درختچه‌های کف مخزن شناگران جان خود را از دست بدهند.

او در پایان با اشاره به نصب تابلو‌های هشداردهنده در حاشیه مخازن سدها، بند‌های انحرافی و تأسیسات تغذیه مصنوعی استان ابراز داشت: با همکاری خانواده‌ها و آگاهی‌بخشی به ویژه به جوانان از خطرات ناشی از شنا و سایر تفریحات، مکان‌های ممنوعه را ایمن ساخته و شرایطی به وجود آید تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.