سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره اعتبارنامه سه نماینده مجلس توضیحاتی ارائه کرد.

شورای نگهبان باید در مورد اعتراض به اعتبار نامه‌ها پاسخ دهدمحمد حسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح تعیین تکلیف اعتبارنامه سه نماینده مجلس، گفت: پرونده بررسی سه نماینده در دو شعبه ۱۰ و ۱۲ قرار دارد.

او افزود: در قانون آیین نامه داخلی مجلس صراحتا آمده است که مجلس در بررسی اعتبار نامه‌ها فقط به مواردی رسیدگی کند که توسط شورای نگهبان در جریان انتخابات بررسی نشده باشد، در نتیجه از این شورا استعلام می‌شود که آیا این مواردی که در اعتراض به اعتبارنامه نمایندگان آمده است، در ایام انتخابات در شورای نگهبان رسیدگی شده است یا خیر.

فرهنگی ادامه داد: شورای نگهبان باید در مورد اعتراض به اعتبار نامه‌های این سه منتخب به مجلس پاسخ دهد که آیا اعتبارنامه آن‌ها در شورای نگهبان مطرح و بررسی شده است یا خیر. در ادامه اگر پاسخ شورای نگهبان عدم رسیدگی باشد، موضوع اعتراض به اعتبارنامه منتخب در شعب مربوط رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: اگر شعبه به جمع بندی رسید و اعتبار نامه آن‌ها را رد کرد این موضوع به کمیسیون تحقیق مجلس ارجاع می‌شود، ولی اگر اعتبار نامه‌ها را تایید کرد، در صحن علنی مطرح می‌شود، چنانچه معترضان اعتراض نکردند، نهایی می‌شود، ولی اگر اعتراضی مطرح شد از صحن به کمیسیون تحقیق ارجاع می‌شود.

او با بیان اینکه نتیجه استعلام از شورای نگهبان مبنای ورود شعب در تایید اعتبار نامه این سه منتخب است، گفت: شورای نگهبان پرونده‌های انتخابی مشخصی دارند و در ظرف چند روز پاسخ استعلام را می‌دهند.

گزارش شعب پانزده گانه منتخبان مردم در دور یازدهم مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۱ خرداد) مجلس شورای اسلامی قرائت شد و اعتبارنامه سید کاظم دلخوش، غلامرضا تاج‌گردون و حسین محمدصالحی منتخبان مردم از سوی شعب اعلام نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
وقتی عده ای موقع انتخابات شورای نگهبان را تحت فشار قرار می دهند این می شود
آخرین اخبار