با بومی سازی قطعات یدکی استراتژیک در شرکت پالایش نفت اصفهان ۳۶۰ میلیارد ریال صرفه جویی حاصل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید احترامیان رئیس پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: پارسال پژوهشگران و متخصصان صنعت نفت به روش مهندسی معکوس، در زمینه بومی‌سازی قطعات یدکی با هزینه بیش از ۶۹ میلیارد ریال، ۴۲۵ قطعه را در تیراژ ۴۸ هزار و ۶۹۵ عدد تولید کردند.

سعید احترامیان افزود: درحالیکه برای تامین این قطعات از خارج از کشور ۴۲۰ میلیارد ریال هزینه نیاز است و به طور حتم در سال جاری نیز موفقیت‌های چشمگیری حاصل خواهد شد.

او گفت: فرهنگ بومی‌سازی، باور فکری به استفاده حداکثری از محصولات ایرانی و توانمندی‌های شرکت‌های سازنده داخلی در این شرکت نهادینه‌شده و فرصت مناسب را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان، سازندگان قطعات و تجهیزات، تولیدکنندگان داخلی، پیمانکاران و مشاوران و دیگر دست‌اندرکاران این حوزه قرار داده تا از این طرق این شرکت در تأمین بیش از ۸۰ درصد نیازمندی‌های خود پیشرو باشد.

سعید احترامیان، پالایشگاه اصفهان را در حال تعامل با بیش از ۵۰۰ شرکت سازنده داخلی دانست و افزود: تاکنون با این روش فعالیت‌های بسیار مهم و ارزشمندی صورت گرفته که حتی با نمونه‌های خارجی قابل‌رقابت و معتبرتر از آن‌ها است.

شرکت پالایش نفت اصفهان سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده‌های نفتی و تامین خوراک صنایع پایین دستی آغاز کرد و اکنون حدود ۲۳ درصد از فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.

ظرفیت پالایش نفت خام این شرکت هم بیش از ۳۷۵ هزار بشکه در روز است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.