خط تولید مکانیزه لامپ های پر تیراژ ال ای دی در یکی از واحد های صنعتی ساوجبلاغ  راه اندازی شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، جهانگیر شاهمرادی، معاون امورهماهنگی اقتصادی استانداری البرز گفت: بخش عمده نیاز داخلی کشور به این نوع از لامپ‌ها بر طرف خواهد شد و از خروج ارز برای واردات این کالا صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای خواهد شد.

شاهمرادی افزود: فرمانداران همه شهرستان‌ها نهایت همکاری را باید با سر مایه گذاران و مدیران بخش تولید داشته باشند و اجازه ندهند کارخانه‌ای در گیر مکاتبات و مسائل اداری قرار بگیرد الویت ما نگاه جدی به بخش تولید است.

او گفت: این شرکت دانش بنیان در زمینه تولید لامپ‌های LED اس ام دی با قابلیت طول عمر حدود ۶ برابری در مقایسه با لامپ‌های کم مصرف موجود در بازار فعالیت می‌کند.

معاون امورهماهنگی اقتصادی استانداری البرز افزود: فرایند تولید این فناوری از صفر تا ۱۰۰ در این کارخانه کاهش ۳ برابری مصرف برق، تجزیه پذیربودن، سازگار با محیط زیست و سلامت هر موجود زنده و شکسته نشدن در صورت اصابت به زمین را از مهمترین ویژگی‌های این فناوری برشمرد.

او عمر لامپ‌های ال‌ای دی خارجی را کمتر و قیمت آن‌ها را بالاتر از این نوع لامپ‌های طراحی شده دانست و گفت: در این شرکت دانش بنیان با اضافه شدن اس ام دی به لامپ‌ها و حذف برد‌های قدیمی علاوه بر کاهش مصرف ۲ برابری نسبت به نمونه‌های دیگر لامپ‌های ال‌ای دی عمراین لامپ‌ها تا ۱۰ هزار ساعت بیشتر شده است.

میوه چی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تنوع تولید این نوع لامپ‌های کم مصرف را تا ۴۰ نمونه بیان کرد و افزود: سرپیچی، کارگاهی، لامپ‌های سیار و قاب‌های ۶۰ در ۶۰ از جمله لامپ‌های طراحی شده دراین کارگاه است.

میوه چی گفت: با توسعه بخش لامم‌های پر تیراژ زمینه اشتغال ۱۶ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

او افزود: در حال حاضر تعداد کارگران این شرکت به ۱۵۰ نفر می‌رسد که با تولید یک شیفت کاری در سال شاهد تواید بیش از ۱۰ میلیون عدد انواع لامپ در این کارخانه هستیم.

میوه چی گفت: در خط جدید این شرکت میزان تولید به ۳ میلیون عدد لامپ ال‌ای دی می‌رسد که برای این بخش مبلغ ۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

او واردات بی رویه و قاچاق را آفت تولید بیان کرد و گفت: توقع و انتظار داریم دولت نگاه جدی تری به این بخش داشته باشد تا ما علاوه بر توسعه اشتعال را نیز حفظ کنیم.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.