به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تاکنون شیوع ویروس کرونا در جهان تاثیر بسیاری بر تجارتهای مختلف گذاشته، به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته است که تغییراتی در برنامه نقشه خود ایجاد کند تا به مردم در این زمینه یاری رسانده باشد.
روز چهارشنبه، گوگل از یک تغییر جدید در Google Maps پردهبرداری کرد که به تجارتهای مختلف کمک میکرد در این برنامه تبلیغ کوچکی انجام دهند. اکنون قابلیتی به این نرمافزار اضافه شده است که به کاربران نشان میدهد کدام مکان به طور موقت به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته و کدام مکانها باز است. حتی در مورد رستورانها به کاربر میگویند که آیا این مکان غذای بیرونبر ارائه میدهد؟ مشاغل همچنین میتوانند بروزرسانیهای مربوط به عملکرد خود را در صفحات پروفایل نقشه خود برای مشتریان کنجکاو منتشر کنند.
بیشتر بخوانید: حدود ۳۶ درصد کل تاکسیهای اینترنتی از مسیریاب نشان استفاده میکنند ؛ نسخه رایگان سیستم عامل iOS مسیریاب نشان به زودی عرضه میشود
به عنوان بخشی از بروزرسانی جدید، رستورانهایی که از طریق برنامههای شخص ثالث مانند Grubhub یا Caviar غذا را به مشتریان خود میدهند، هم اکنون میتوانند ارائه دهنده دلخواه خود را در صفحه نقشهها نمایش دهند. یکی دیگر از قابلیتهای اضافه شده به گوگل مپ این است که مشاغل میتوانند تغییر ساعت کاری خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا در بخشی دیگر به صورت جداگانه اضافه کنند. بدین شکل میتوان دقیقا متوجه شد یک مکان در روزهای شیوع ویروس کرونا در چه ساعتی سرویس خود را ارائه میدهد.
همچنین اکنون گوگل از "آشپزخانههای مجازی" که پیشتر آنها را به رسمیت نمیشناخت نیز پشتیبانی میکند. این رستورانها تنها ارسال سفارش انجام میدهند و شما نمیتوانید برای صرف غذا به آنجا بروید. یکی دیگر از تغییرات بزرگ که به موتور جستجوی گوگل رسیده، اضافه کردن لینکهای پشتیبانی کمک مالی به پروفایلهای جستجو توسط کسب و کارها است. به این معنی که اگر به عنوان مثال یک رستوران را در گوگل جستجو کنید، لینکی به شما نمایش داده میشود که میتوانید توسط آن به آنجا کمک مالی دهید.
انتهای پیام/