فرماندار همدان گفت: طی ۱۶ ماه آینده ۱۷ هزار واحد مسکونی در همدان ساخته می شود.

ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین افشاری، فرماندار همدان در کارگروه امور زیربنایی و تأمین مسکن شهرستان همدان، با بیان اینکه تا پایان تیر امسال ۱۵ هزار واحد مسکونی در همدان ساخته می‌شود، بیان کرد: طی پارسال و چند ماهه اخیر بیش از یک و نیم میلیون مترمربع پروانه ساختمانی در شهر همدان صادر شده است.

او با اشاره به ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن گفت: با توجه به اینکه براساس اعلام راه و شهرسازی در مجموع ۱۷ هزار واحد مسکونی تا پایان تیر سال ۱۴۰۰ ساخته می‌شود.

فرماندار همدان بستن مالیات بر معاملات را از دیگر راهکار‌های کنترل واسطه‌گری در بازار مسکن دانست و اظهار کرد: باید مشورتی با دادستان همدان انجام دهیم تا یک مرجع صلاحیت داری برای اجاره بهای مسکن قیمت تعیین کند.

افشاری با تأکید بر اینکه در نظام قیمت گذاری و معاملات مسکن نیاز به اصلاح قانون و تغییر رویکرد مردمی داریم بیان کرد: طرح جامع شهر همدان را یکی از راهکار‌های کاهش قیمت مسکن و زمین در همدان است.

فرماندار همدان تأمین زمین را یکی از مشکلات مهم در بحث مسکن و شهرک‌سازی اعلام کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در همدان در زمینه ایجاد شهرک و مسکن تأمین زمین است.

افشاری بیان کرد: پارسال ۶۹ میلیارد تومان در حوزه مسکن روستایی شهرستان همدان هزینه شده که عمده آن توسط بانک‌ها پرداخت شده است و طرح ویژه مسکن روستایی که امسال مطرح شده اهمیت ویژه‌ای دارد و باید مانند سال گذشته اقدام شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح سایت‌موزه میدان امام (ره) شهر همدان برای مدیریت شهری اولویت اول را دارد، گفت: این طرح از اولویت‌های اول شهرستان همدان است که به دلایل مختلف کُند شده است.

 معاون فنی و عمرانی شهردار همدان هم گفت: طرح سایت‌موزه میدان امام خمینی (ره) شهر همدان در حال ابلاغ ماده ۴۸ به پیمانکار بوده و طی دو هفته آینده مناقصه جدید برگزار خواهد شد.

عزیزالله یوسفی اظهار کرد: سایت‌موزه میدان امام با کارفرمایی راه و شهرسازی و مجری گری شهرداری همدان در حال اجراست که به علت اینکه نقشه‌های اولیه دچار تغییراتی شده است، روند کُند شده و راه وشهرسازی استان اعلام کرده که قرار است پیمانکار جدید برای این طرح انتخاب شود.

او با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد تومان اعتبار به پیمانکار داده شده و برای سال ۹۹ نیز یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است، ابرازامیدواری کرد که این طرح با انتخاب پیمانکار جدید تا پایان امسال به پایان برسد.

انتهای پیام/غ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.