تظاهرات هزاران نیوزیلندی در اعتراض به قتل جورج فلوید

امروز هزاران نفر از مردم نیوزیلند در اعتراض به قتل یک شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هزاران نفر از مردم نیوزلند امروز در اعتراض به قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکا، در هفته گذشته به دست پلیس این کشور به خیابان‌ها آمدند و شعار «زندگی سیاه‌ها مهم است» را سردادند.

تظاهرات کنندگان شهر اوکلند نیوزیلند پس از راهپیمایی مسالمت آمیز خود بر روی زمین نشستند و مشت‌های خود را به نشانه همبستگی با مردم رنگین پوست بالا بردند.

در رسانه‌های اجتماعی نیز ویدئو‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد در خارج از کنسولگری آمریکا در اوکلند، تظاهرات کنندگان پوستر‌هایی که بر روی آنها جملات «عدالت برای جورج فلوید» یا «آیا ما بعدی هستیم؟» نقش بسته بود، در دست داشتند. در ولینگتون، پایتخت نیوزیلند نیز ۱۰۰ نفر به سوی سفارت آمریکا حرکت کردند و شعار «زندگی سیاه‌ها مهم است» را سر دادند. همچنین برنامه روشن کردن شمع برای قربانیان سیاه پوست نیز امشب در ولینگتون پیش‌بینی شده است.

تجمع مردم نیوزیلند بخشی از اعترضاتی است که از اوایل هفته جاری در سراسر جهان، از لندن و برلین گرفته تا استرالیا و هلند آغاز شده است. پس از آنکه ویدئویی از یک افسر پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا پخش شد که در آن وی نزدیک به نُه دقیقه زانوی خود را روی گردن یک شهروند سیاه پوست بی دفاع این کشور گذاشته بود و فشار می‌آورد و آن مرد مُدام فریاد می‌زد نمی‌توانم نفس بکشم، اعتراضات گسترده‌ای در سراسر این کشور و پس از آن در جهان به راه افتاد. در استرالیا اعلام شده است فردا شب برنامه تظاهرات برگزار خواهد شد. کنسولگری آمریکا در سیدنی نیز در نامه‌ای به شهروندان آمریکایی ساکن استرالیا اعلام کرد دفاتر آن روز سه‌شنبه زود بسته می‌شود.

این حادثه در بحبوحه مبارزات انتخاباتی آمریکا و همچنین اعمال محدودیت‌های کرونایی سبب خشم و عصبانیت شدید میلیون‌ها نفر از مردم این کشور شده است. از روز پنج‌شنبه بسیاری از خیابان‌ها در سرتاسر این کشور شاهد حضور معترضان و درگیری آن‌ها با ماموران پلیس بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار