رییس دامپزشکی آمل از سمپاشی رایگان ۱۴۳ هزار راس دام برای مقابله با انگل‌های خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر حمید رسولی زاده رییس دامپزشکی آمل گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و فعالیت انگل‌های خارجی بدن دام از جمله کنه‌ها که بعنوان انتقال دهنده عوامل بیماریزا محسوب می‌شوند دامپزشکی برای جلوگیری و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی که بعضا مشترک بین انسان و حیوان می‌باشند اقدام به سمپاشی اماکن دامی و بدن دام کرده است.

او افزود: با توجه به تجربه سال‌های گذشته و مشاهده برخی از بیماری‌ها از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در جمعیت انسانی که منشا حیوانی دارد و از مصرف گوشت دام آلوده و یا حتی کنه‌های چسبیده به دام زنده به انسان منتقل می شوند تلاش می‌کنیم تا با ضد عفونی جایگاه‌های نگهداری دام زنده و یا سمپاشی بدن دام با این عوامل بیماریزا مقابله کرده تا شاهد بروز این بیماری مشترک در شهرستان نباشیم.

رسولی زاده گفت: انتظار داریم دامدار‌ها و روستائیان عزیز در طول سال با اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی نهایت همکاری را داشته باشند تا علاوه بر حفظ صنعت دامپروری در شهرستان شاهد بروز بیماری‌ها که منجر به ضرر و زیان اقتصادی و تهدید سلامت شهروندان میباشد نباشیم.

بیشتر بخوانید: هشدار دامپزشکی مازندران برای تهیه دام سالم

رییس دامپزشکی آمل مقدار مصرف سموم ضدکنه را از ابتدای امسال تا کنون در دامداری‌های شهرستان ۴۷۱ لیتر از نوع سایپرمترین و فلومترین اعلام کرد و افزود: در طول این مدت ۱۰۳ هزار راس دام سبک و ۱۴ هزار راس دام سنگین تحت پوشش سمپاشی قرار گرفتند.

او سمپاشی اماکن نگهداری دام را با استفاده از این سموم حدود ۸۴ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت:توزیع مقدار حدود ۴۰۰ لیتر ضدعفونی کننده‌های اگری جرم و گلوتار الدهید و ضدعفونی حدود یکصد هزار متر مربع برای مقابله با عوامل بیماریزای ویروس و باکتریایی را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.