معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از آغاز فعالیت‌های گروهی آموزشگاه‌های آزاد هنری با رعایت فاصله اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید امیر مصباح معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از آغاز فعالیت‌های گروهی آموزشگاه‌های آزاد هنری خبر داد و گفت: باید دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در هنگام آموزش رعایت شود.

اوبا اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بیشتر فعالیت‌های غیر ضروری گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های هنری، سینمایی و موسیقی نیز از جمله صد‌ها فعالیتی بود که در این مدت به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه، در این مدت بیشتر صاحبان آموزشگاه‌های هنری دچار آسیب‌های مالی شدند، افزود: یکی از نکات حائز اهمیت در سه ماه گذشته همکاری و مشارکت هنرمندان با وجود تحمل شرایط سخت اقتصادی در راستای حفظ سلامت شهروندان بوده است.

سید امیر مصباح گفت: بر اساس اعلام مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری در تاریخ هفتم خرداد امسال با توجه به بهبود شرایط عمومی ناشی از بیماری کرونا و عادی سازی فعالیت اجتماعی و اقتصادی، برگزاری کلاس‌های گروهی در آموزشگاه‌های هنری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا بلامانع است.

او با تأکید بر اینکه، صاحبان آموزشگاه‌های هنری باید تمامی نکات و پروتکل‌های بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، افزود: البته حضور هنرجویان در آموزشگاه‌ها اختیاری است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه به  فراخوان ثبت نام صاحبان کسب و کار‌های هنری برای ثبت نام در سامانه برای درخواست دریافت تسهیلات حمایتی اشاره کرد وگفت: در مدت زمان مشخص شده برای حوزه هنر حدود ۲۰۰ آموزشگاه‌ هنری گیلان در این سامانه ثبت نام کردند.

سید امیر مصباح با بیان اینکه، این واحد‌ها بعد از ثبت نام در این سامانه به ازای هر نفر تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی دریافت می‌کنند، تصریح کرد: امیداست با دریافت این تسهیلات بخشی از مشکلات اقتصادی هنرمندان حل شود.

 

انتهای پیام / ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.