عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: وزیر ورزش به فوتبال می‌چسبد و به همین دلیل مشهور‌ترین وزیر ایران است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره منفعت بخش خصوصی از فوتبال ایران بیان کرد: من این موضوع را به شکل صفر یا صد نمی‌بینم. امکان دارد مسائلی وجود داشته باشد. خودم در برخی باشگاه‌های خصوصی کار کرده ام، اما عمر این همکاری خیلی کوتاه بود چراکه زیر بار حرف غیرمنطقی مسئولان این باشگاه‌ها نمی‌رفتم. آن‌ها می‌گفتند مالک باشگاه هستم. من هم مدیر باشگاه بودم. گفتند ما پول می‌دهیم و هر چه می‌گوییم باید انجام شود، اما گفتم پول تان برای خودتان و خداحافظی کردم.

مالکانی که با عشق برای باشگاه‌ها کار کردند، به خنسی افتادند

او افزود: به تازگی مالکان برخی باشگاه‌های خصوصی دنبال منفعت طلبی هستند، اما در گذشته مالکان با عشق کار می‌کردند. البته آن‌ها هم پس از مدتی به دلیل دولتی بودن اقتصاد ما به بن بست می‌خوردند.   اکنون شاید ۱۵ تا ۲۰ درصد باشگاه‌ها خصوصی باشند که آن‌ها هم از لحاظ مالی شرایط ضعیفی دارند و خیلی زود به خنسی و مشکل می‌خورند. به همین دلیل بی جان می‌شوند. افرادی که دنبال تیمداری هستند، پس از مدتی عطای کار را به لقایش می‌بخشند.

دادرس: چسبیدن به فوتبال سبب شد سلطانی فر، مشهور‌ترین وزیر مملکت شود/ در حکم کفاشیان و ترابیان نقشی ندارم

چسبیدن به فوتبال سلطانی فر را مشهور‌ترین وزیر مملکت کرد

مدیرعامل اسبق باشگاه‌های سایپا و پیکان درباره اینکه برخی‌ها به بخش خصوصی در فوتبال ایران به شکل عابر بانک باشگاه‌ها نگاه می‌کنند، گفت: به تازگی این اتفاق افتاده است. برخی افراد پولدار وارد فوتبال شدند و متاسفانه عاقبت خوشی هم پیدا نکردند و بدهی‌های وحشتناکی به جا گذاشتند. اگر از هزار نفر بپرسید آیا اسم ۱۰ وزیر مملکت را می‌دانی، شاید ۹۵۰ نفر ندانند. مشهورترین وزیر کشورمان، وزیر ورزش است که او را هم به دلیل وصل کردن خودش به فوتبال می‌شناسند. اگر این کار را انجام ندهد، وزیر ورزش را هم افراد زیادی نمی‌شناسند. در این حالت وزارت ورزش و جوانان می‌شود وزارت فوتبال و جوانان.  

ذات فوتبال به شکلی است که همه خودشان را به آن می‌چسبانند

او ادامه داد: مازیار ناظمی که مدیر روابط عمومی وزارت ورزش بود، مدام برای فوتبال پست می‌گذاشت، سرمربی تیم ملی فوتبال را انتخاب کرده و برای فدراسیون ضرب الاجل تعیین می‌کرد. البته او بچه دوست داشتنی‌ای است، اما ذات فوتبال به شکلی است که همه خودشان را به آن می‌چسبانند.

افراد پولدار از دیده شدن خود در فوتبال استفاده کرده و رانت می‌گیرند

دادرس تصریح کرد: من به پول پاک و مشکوک نگاه نمی‌کنم چراکه اجازه ورود به این موضوع را ندارم، اما با توجه به جذابیت فوتبال، فردی که مقداری پولدار دارد، می‌خواهد خودش را از طریق فوتبال مطرح کند. آن‌ها دنبال دیده شدن هستند و از این دیده شدن استفاده هم می‌کنند. در این میان خواه ناخواه رانت‌هایی به وجود می‌آید. یک فرد متمول با حمایت از تیمی شهرستانی، خواه ناخواه نفر اول آن استان یا شهر می‌شود، اگر بخواهد پروژه‌ای پیاده کند، راحت این کار را انجام می‌دهد، اما من که سال‌ها در ورزش بوده ام، نمی‌توانم از این رانت‌ها استفاده کنم. کار دولتی هم کرده ام و می‌فهمم وضعیت چگونه است. یک راه را انتخاب می‌کنند و صد راه را برای خودشان باز می‌کنند.


بیشتر بخوانید: صالحی: درباره کاهش محرومیت کفاشیان و ترابیان نظری ندارم


اگر طعمه زیبا یا گل قشنگی را به کسی نشان بدهید، سمت شما می‌آیند

او درباره وعده‌هایی که بخش خصوصی برای ورود به فوتبال  دریافت می‌کند، توضیح داد: اگر طعمه زیبا یا گل قشنگی را به کسی نشان بدهید، سمت شما می‌آیند. خود طرف هم با شعور است چراکه اگر نمی‌فهمید، تا این اندازه پولدار نمی‌شد. من به منبع درآمد افراد کاری ندارم.

پولدار‌ها وقتی در فوتبال گیر می‌کنند، برای فرار کردن نق می‌زنند

برخی از همین عابر بانک‌ها به بدهکاران بانکی بزرگی تبدیل شده اند که اکنون پشت میله‌های زندان هستند. دادرس درباره این موضوع گفت: این‌ها موقعی که جذب فوتبال می‌شوند، به دلیل شعور اقتصادی شان می‌فهمند فوتبال راهی است برای دیده شدن، مشهور شدن و رفع موانع در بعضی مسائل. یک مدت هم خرج می‌کنند. من یک آقایی را در در ملوان می‌شناختم و از من درخواستی داشت که انجام ندادم. به بازیکنان گفت بروید بازی کنید، پول از من، اما کلی بدهی روی دست ملوان گذاشت. این آدم‌ها می‌خواهند مسائل خودشان را حل کنند و دیده شوند. موقعی هم که گیر می‌کنند برای فرار شروع به نق زدن می‌کنند.

دادرس: چسبیدن به فوتبال سبب شد سلطانی فر، مشهور‌ترین وزیر مملکت شود/ در حکم کفاشیان و ترابیان نقشی ندارم

یکی از پولدار‌هایی که به باشگاه استقلال آمد، زبل بود و می‌خواست از این باشگاه بهره بگیرد

او افزود: این مسائل یک فرمول ساده است، موقعی که به صورت مثال ۱۰۰ میلیارد پول خرج کردید و به نتیجه نمی‌رسید، از فوتبال در می‌روید. در همین باشگاه استقلال برخی آدم‌های پولدار وارده شده و بلافاصله هم در رفتند. یکی شان هم خیلی زبل بود و من از او خوشم آمد. می‌خواست پولی که به استقلال داده بود، با بهره پس بگیرد. این نشان می‌دهد باشگاه‌ها حساب شده قدم برمی دارند.

دادرس درباره اظهار نظر مدیرعامل فعلی باشگاه استقلال درباره پرداخت نزول ۵۰ میلیون تومانی این باشگاه در هر روز گفت: متاسفانه این کلاف سردرگمی است که به خاطر مسائل اقتصادی مملکت به وجود آمده است. آدم‌های زرنگی که می‌خواهند مطرح بشوند می‌آیند و سوء استفاده می‌کنند.

صحبت‌های من علیه باشگاه سپاهان به برخی آقایان در کمیته استیناف برخورد

او درباره مطرح شدن بحث کاهش محرومیت علی کفاشیان و عباس ترابیان گفت: در این ماجرا من بی گناه هستم. مدتی است دوستان مرا بایکوت کرده اند. آن‌ها محرمانه جلسه گذاشته و حکم می‌دهند. من اگر ببینم موضوعی صد در صد قطعی شده حرف  می‌زنم، اما در این حکم نقشی نداشتم. سر هرحکمی هم که داده می‌شود، حرف دارم، اما الان قضاوت نمی‌کنم. این موضوع هم فقط تیتر یک روزنامه است. هیچ خبری درباره حکم ندارم. پس از صحبت هایم علیه باشگاه سپاهان در پرونده دیدار با پرسپولیس، جای اینکه صحبت‌های من به این باشگاه بربخورد، به بعضی آقایان برخورد و مرا بایکوت کردند. این اقدام خلاف قانون و اخلاق است و می‌توانم از آن انتقاد کنم. در صدور حکم کفاشیان و ترابیان هم هیچ نقشی ندارم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
آخ بمیرم برای شماکه ازطریق نچسبیدن به فوتبال معروف بودید.
آخرین اخبار