مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از اختصاص ۵۴۷ میلیارد تومان اعتبار ویژه واحد‌های آسیب دیده از بحران کرونا به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه و اجتماعی استان در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان گفت: به منظور تقویت واحد‌های کسب و کار و بنگاه‌هایی که در بحران کرونا آسیب دیدند، اما اشتغال خود را حفظ کردند، دولت منابعی را به صورت تسهیلات با سود ۱۲ درصد در اختیار آن‌ها قرار داده که این اعتبار برای استان گلستان ۵۴۷ میلیارد تومان است.

او افزود: این اعتبارات بین ۱۷ بانک و موسسه دولتی و خصوصی توزیع شده و بازپرداخت این تسهیلات که تا پایان خردادماه پرداخت می‌شود و با احتساب دوره تنفس سه ماهه، ۲ سال و از مهرماه خواهد بود.

مازندرانی گفت: میزان تسهیلات قابل پرداخت از این اعتبارات برای واحد‌هایی که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تعطیل شدند به ازای هر بیمه شده مبلغ ۱۶ میلیون تومان و کسب و کار‌هایی که به جهت ماهیت خدمات و حفظ سلامتی نیروهایشان فعالیت خود را متوقف کرده بودند، به ازاء هر بیمه شده مبلغ ۱۲ میلیون تومان است.

او افزود: در ایام کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بسیج همه امکانات خود اقدامات حمایتی ویژه‌ای را برای جامعه هدف انجام داد که از جمله آن می‌توان به اختصاص ظرفیت درمان تامین اجتماعی برای بیماران کرونایی اشاره کرد که از ابتدای شروع بیماری ۹۰۰ بیمار بستری تحت درمان در مراکز تامین اجتماعی قرار گرفتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: اختصاص بیمه بیکاری، ارائه تسهیلات ویژه کرونا به واحد‌های آسیب دیده، توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی در بین کارگران و افراد آسیب پذیر و ... تنها بخشی از اقدامات مجموعه دستگاه‌های شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بود.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.