رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: مطرح شدن ۲۰ تا ۸۰ مورد به عنوان تعداد ایراد‌های فیفا برای اساسنامه فدراسیون در سطح گمانه زنی هم نیست.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا براتی، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت اصلاح اساسنامه این فدراسیون با توجه به ایراد‌های مطرح شده از سوی فیفا به پیش نویس این اساسنامه بیان کرد: تدوین و اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال از مدت‌ها قبل در دستور کار قرار گرفته و مطابق نقشه راهی که در فیفا به تصویب رسید، کار در فدراسیون فوتبال با کارشناسی کمیته حقوقی و تدوین مقررات، همراهی و نظر اعضای مجمع و هیئت رئیسه فدراسیون آغاز شد.

او ادامه داد: پیش نویس ابتدایی سند آماده شده براساس مواد مندرج در نقشه راه، برای اطلاع و اظهار نظر فیفا به این نهاد ارسال شد. نکته مهم این است برخلاف اظهاراتی که می‌گویند اساسنامه باید به تصویب فیفا برسد، این موضوع درست نیست و مرجع تصویب اساسنامه، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال است.

براتی تصریح کرد: لازم است اساسنامه دارای استاندار‌هایی باشد که در مقررات بین المللی و به ویژه اساسنامه فیفا ذکر شده است و به همین دلیل پیش نویس اساسنامه برای اطلاع و اظهارنظر فیفا به این نهاد ارسال می‌شود تا نظرات خود را در اساسنامه بگنجاند. در نهایت این اساسنامه برای تصویب در مجمع باید به اعضای مجمع فدراسیون ارائه شود.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در ادامه تصریح کرد: فیفا هم اساسنامه ارسالی را ملاحظه کرده و نظراتی هم داشته است. البته باید بگویم حتی نمی‌توانیم اسم این تعداد ایرادی که در رسانه‌ها مطرح شده است، گمانه زنی بگذاریم چراکه این اقدام یا باید مستند باشد، متکی به نشانه‌هایی باشد یا اینکه دست کم به واقعیت نزدیک باشد.

او افزود: اعدادی مانند ۳۰،۲۰ و ۸۰ که به عنوان تعداد ایراد‌های اساسنامه در رسانه‌ها مطرح می‌شود، حتی نزدیک به واقعیت هم نیست. این ایراد‌ها بسیار محدود از ارقام مطرح شده است. فراتر از آنچه در اساسنامه برای مشارکت اعضای مجمع پیش بینی شده فرصت را برای اظهارنظر آن‌ها در نظر گرفته ایم. قطعا فرصت اعلام نظر قبل از تشکیل مجمع بار دیگر به اعضای مجمع داده می‌شود. در نهایت این اساسنامه در مجمع عمومی رای گیری می‌شود.

براتی تصریح کرد: در کل تمام دلگرمی مدیران فدراسیون فوتبال به اعضای زحمتکش مجمع است. مادامی که آن‌ها به چیزی رای ندهند، اساسنامه تصویب نمی‌شود. ما یک بار به اعضای مجمع فرصت اظهار نظر داده ایم و پس از این هم در خدمت آن‌ها خواهیم بود.

او ادامه داد: می‌دانید فدراسیون قبل از آغاز سال جدید قصد برگزاری انتخابات را داشت، اما فیفا با این استدلال که اساسنامه فدراسیون ایران فاقد شرایط مورد نظر فدراسیون جهانی است، از برگزاری انتخابات جلوگیری کرد و خواست تا زمان اصلاح اساسنامه این انتخابات به تعویق بیفتد. در همین راستا مجموعه فدراسیون بلافاصله اصلاح اساسنامه را در دستور کار قرار داد و براساس جدول زمان‌بندی و نقشه راهی که به تصویب فیفا رسید، قرار شد این کار با مشارکت اعضای مجمع و همکاری فیفا انجام شود.

براتی افزود: در اقدامی کم‌سابقه و شاید حتی بی‌سابقه، فدراسیون فوتبال ایران در همان ابتدای فرآیند اصلاح اساسنامه مبادرت به اخذ نظرات اعضای مجمع کرد. درحالی که طبق اساسنامه فعلی فدراسیون موظف است ۲۱ روز قبل از برگزاری مجمع، مدارک مرتبط با اعضای مجمع را ارائه کند، اما با هدف مشارکت حداکثری اعضای مجمع، خواستار ارائه نظرات آن‌ها شد. پس از آن با جمع آوری نظرات اعضای مجمع و هیئت رئیسه پیش نویسی آماده و در زمان مقرر به فیفا ارسال شد.

براتی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال پاسخ داد: ۹ خرداد نامه‌ای از سوی فدراسیون جهانی به ایران رسید که در آن، به ایراد‌های بسیار محدودی که مد نظر فیفا بود، اشاره شده بود. تاکید می‌کنم تعداد ایراد‌هایی که در رسانه‌ها مطرح شده گمانه زنی بوده و این حجم از اشکال به اساسنامه وارد نشده و حتی این تعداد نزدیک به واقعیت هم نیست. تعداد اشکالات و نظرات فیفا بسیار محدود است. فدراسیون فوتبال برای تامین نظر فیفا در تلاش است و در نهایت طبق تعامل با فیفا این مسئله انجام می‌شود.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: در نامه ارسالی فیفا به هیچ وجه به بحث تعلیق اشاره نشده و بازهم تصور می‌کنم که این گمانه‌زنی و شاید هم شیطنت افرادی بوده که متاسفانه نسبت به منافع ملی کم توجه هستند. ان شاالله مشکلی برای فدراسیون وجود ندارد و تا این لحظه هم چنین چیزی وجود نداشته است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار