۱۴ و ۱۵ خرداد، تجلی پیوند تاریخی و دلبستگی میان امت و امام

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، در  بخشی از این بیانیه به شرح ذیل است:
چهاردهم و پانزدهم خرداد، در تاریخ ملت بزرگ ایران، با نام و یاد حضرت امام خمینی «رحمةالله علیه» عجین است.

چهاردهم و پانزدهم خرداد، مظهر پیوند جاودان و تاریخی و اوج تجلی دلبستگی عمیق و ناگسستنی میان امام و امت و نشانی آشکار از تبعیت، فرمانبرداری و دلدادگی حقیقی ملت از ولایت است، که این خود یکی از رموز اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و بقاء نظام اسلامی در طول تاریخ معاصر بوده است.

قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد، سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۱۳۵۷ بود که باعث تسریع در روند شکل‌گیری مبارزات و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی شد.


بیشتر بخوانید :برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد در مساجد خراسان جنوبی


قیام امام خمینی «رحمةالله علیه» علیه لایحه ننگین و استعماری کاپیتولاسیون بخش مهمی از مبارزات نهضت بزرگ ایشان، علیه استبداد و استعمار، ظلم و طاغوت نظام سلطه بود که در بهمن ۵۷ با نثار جان، تعداد کثیری از مردم شهیدپرور ایران اسلامی به ثمر نشست و میوه جمهوری اسلامی ایران را به بار آورد.

بی‌تردید، راه امام پس از تصمیم تاریخی و تاریخ ساز، ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ مجلس خبرگان مبنی بر انتخاب شایستۀ مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» به رهبری انقلاب، به درستی تداوم یافت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن تسلیت چهاردهم خردادماه سالروز رحلت امام عظیم‌الشأن انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام قیام خونین یوم الله پانزدهم خردادماه سال ۱۳۴۲، بر ادامه راه امام و شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی تا رسیدن به اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی با تشکیل مجلس و دولت انقلابی و کارآمد و تکیه بر توان داخلی و بهره مندی از ظرفیت‌های متراکم مردمی به ویژه جوانان برومند این مرز و بوم و حرکت در مسیر استقلال و آزادی همراه با مدیریت جهادی و با راهبرد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید داخلی تأکید کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار