علیرضا پاکدل گفت: برخی بازیکنان به خاطر ۲ هزار دلار در لیگ‌های هندبال ناشناخته لژیونر می‌شوند.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در گفت و گو با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: فدراسیون شروطی را برای قرارداد بازیکنان لژیونر در نظر گرفته که در هیئت رئیسه به تصویب رسید، اما هنوز شیوه نامه آن قطعی نشده است. مهمترین مسئله برای فدراسیون هندبال حفظ جایگاه ملی و بین المللی هندبال ایران است. در بحث لژیونر شدن منافع بازیکنان و باشگاه ها در اولویت قرار دارد. هندبال ایران در شرایط خاصی قرار دارد و جایگاه  خودمان را در آسیا از دست داده ایم. اگر در این مسائل دقت نظر نداشته باشیم در آینده نزدیک دچار مشکل خواهیم شد. 

پاکدل: برخی بازیکنان به خاطر ۲۰۰۰ هزار دلار لژیونر می‌شوند

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه اظهار کرد: برخی بازیکنان ما فقط برای ۱۵۰۰ تا ۲ هزار دلار خواهان خارج رفتن و لژیونر شدن هستند. لیگ‌های پیشنهادی آن‌ها نیز لیگ‌های معتبر و اروپایی نیست و تفاوت بسیار کمی با مبالغ لیگ داخلی دارد. مبلغ قرارداد رشته هندبال با رشته‌هایی از جمله بسکتبال و والیبال بسیار متفاوت است. تازه مشخص نیست که به بازیکن ما با این مبلغ بازی داده شود یا خیر. ما به دنبال راهکار بودیم تا شرایط برای هندبال ملی مرتفع شود و فشاری به بازیکنان و باشگاه‌ها وارد نشود.  

او عنوان کرد: در سال‌های قبل ITC بازیکنان را به صورت نامحدود صادر می‌کردیم که باعث می‌شد برای بازی‌های آسیایی هیچ کدام از هندبالیست‌های لژیونر را در اختیار نداشته باشیم. نبود لژیونر‌های تیم ملی کار را  برای ما سخت می کرد. فدراسیون هندبال فقط  در سال ۲۰۱۴ بازی‌های آسیایی، جهانی شد و علت آن این بود تیم ملی تمام بازیکنان خود را در اختیار داشت.

پاکدل: برخی بازیکنان به خاطر ۲۰۰۰ هزار دلار لژیونر می‌شوند

به اورعی به خاطر سرباز بودن کارت ITC تعلق نمی گیرد

رئیس فدراسیون هندبال درباره شرایط لژیونر شدن و صدور ITC  برای اورعی بازیکن تیم ملی هندبال گفت: محمدرضا اورعی سرباز است و تاکنون هیچ درخواستی از سوی او برای صادر شدن ITC به فدراسیون هندبال ارسال نشده است. او به خاطر اینکه سرباز است در اختیار تیم نیروی زمینی قرار دارد و پایان خدمتش صادر نشده است، پس اصلا شرایط صادر شدن ITC  برای او فراهم نیست. او قبلا با باشگاه دیگری  هم قرارداد داشته و پس از آن با نیرو زمینی قرارداد بسته است. با توجه به قرارداد‌های متعدد با تیم‌های مختلف برای این بازیکن ITC صادر نخواهد شد. مشکلات این بازیکن متعدد است و قطعا او به وضعیت خود آگاه است.

او بیان کرد: فدراسیون هندبال باید به عنوان مرجع بازیکنان را راهنمایی کند چرا که برخی ار بازیکنان گول  ظاهر لژیونر شدن را می‌خورند. تا پایان هفته آینده شیوه نامه قرارداد لژیونر‌ها را ابلاغ می‌کنیم و  اگر قرارداد آن‌ها در چارچوب  شیوه نامه باشد هیچ منعی وجود ندارد.

پاکدل: برخی بازیکنان به خاطر ۲۰۰۰ هزار دلار لژیونر می‌شوند

طبق نظر کمیته فنی، تیم ملی امید تشکیل می شود

پاکدل درباره برگزاری اردو تیم ملی جوانان اظهار کرد: ما جلسه‌ای با مدیران و مربیان تیم ملی جوانان برگزار کردیم تا برای رقابت‌های قهرمانی آسیا که در مهرماه  برگزار می شود، برنامه ریزی کنیم. فدراسیون هندبال برای برگزاری اردو تابع دستورات وزارت ورزش و جوانان است. طبق برنامه ریزی قرار بود برای تیم ملی جوانان در تاریخ ۲۱ خرداد اردو برگزار کنیم که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا لغو شده است. همچنین ما تقویم فدراسیون را آماده کردیم که قرار است  لیگ برتر هندبال در شهریورماه آغاز خواهد شد.

او در پایان اظهار کرد: در کمیته فنی تصمیم گرفته شد که امسال تیم ملی را در چارچوب تیم ملی  امید تشکیل بدهیم و رده سنی آن‌ها زیر ۲۵ سال باشد. در کمیته فنی گزینه‌هایی برای تیم ملی امید مطرح شده است که قطعا سر فرصت گزینه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: پاکدل: فدراسیون هندبال با اساسنامه جدید آسیب می‌بیند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار