رئیس اداره طرح وزارت بهداشت گفت: ۹۵۵۱ نفر در رشته‌های مرتبط با جامعه پزشکی مشغول به فعالیت در زمینه مبارزه با بیماری کووید ۱۹ هستند.

امید فتحی زاده، رئیس اداره طرح وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به مشارکت جامعه پزشکی در مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر ۷۴۲ پزشک عمومی و ۴۰۴۵ پرستار طرحی برای مقابله با بیماری کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعه کنندگان و بیماران هستند و به طور کلی ۹۵۵۱ نفر در رشته‌های مرتبط با جامعه پزشکی مانند رادیولوژی مشغول به فعالیت در زمینه مبارزه با بیماری کووید ۱۹ هستند.

او ادامه داد: توزیع پزشکان عمومی در سال ۹۸ در شش نوبت انجام شده که این کار برای مناطق محروم نیز به صورت اعزام مستقیم صورت گرفته است و سال گذشته ۳۷۹۹ پزشک در سراسر کشور توزیع شده‌اند.

رئیس اداره طرح وزارت بهداشت افزود: در سال ۹۸ در شش نوبت، تعداد ۱۳۸۸ دندانپزشک عمومی در سراسر کشور توزیع شده که ۵۱۶ دندانپزشک به صورت اعزام مستقیم و بیشتر در مناطق محروم و کم‌برخوردار بوده اند.

فتحی زاده بیان کرد: در سال گذشته همچنین معرفی نامه جهت صدور مجوز کار انجام شده و پروانه فعالیت ۶۳ نفر از اتباع خارجی در کشور نیز تمدید شده است.

او گفت: در سال ۹۸ تعداد ۶۲۳ پیام آور بهداشت در رشته‌های مختلف در سراسر کشور توزیع شده که از این میان، فوریت‌های پزشکی با ۱۷۳ و نیروی پرستار با ۱۲۸ نفر بیشترین نیرویی بوده که در سراسر کشور توزیع شده اند.

رئیس اداره طرح وزارت بهداشت ادامه داد: از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور، ۲۹ هزار و ۶۷۸ پزشک و پرستار و پیراپزشک به صورت داوطلبانه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به فعالیت هستند و ۶۳ داوطلب در مقطع تخصص برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی به بیماران و مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهند.


بیشتر بخوانید:

کرونا نه از بین رفته و نه ضعیف شده است

شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در مسیر صادرات کیت‌ استخراج

۱۰ درصد مقالات بیماری کرونا از ایران است


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
با اين مديريت اگه صد هزار پزشكم بياريم آمار كم نميشه
آخرین اخبار